"נשבענו לאללה": כתב אישום הוגש נגד תושב מזרח ירושלים שהסית לטרור בפייסבוק

עלאא אלדין גולאני, העלה תמונת פרופיל בה הוא מצולם עם המחבל שרצח את אלי קיי ז"ל, פרסם פוסטים התומכים בחמאס במהלך שומר החומות ועודד את יחיא סינוואר. כתב האישום מייחס לו הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 10:32 כח בסיון התשפב

"נשבענו לאללה": כתב אישום הוגש נגד תושב מזרח ירושלים שהסית לטרור בפייסבוק
העיר העתיקה. אילוסטרציה, צילום: משטרת ישראל

פרקליטות מחוז ירושלים פלילי הגישה היום (ב') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עלאא אלדין גולאני, תושב העיר כבן 32, המייחס לו מספר עבירות על חוק המאבק בטרור, וזאת לאחר שפרסם במשך שנים בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם החמאס והג'יהאד האסלאמי, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק ומייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אייל לידני, הנאשם החזיק חשבון פרטי בפייסבוק תחת השם עלאא גולאני בשפה הערבית, בה עדכן את תמונת הפרופיל שלו לתמונה בה הוא מצולם ליד אבו שחידם אשר ביצע פיגוע ירי בעיר העתיקה, במהלכו פצע ארבעה אזרחים ורצח את אלי קיי ז"ל. מאז 2019, פרסם הנאשם פוסטים בערבית בהם הזדהה עם ארגון טרור והסית לטרור.

התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו. כך למשל, במהלך מבצע שומר חומות, פרסם הנאשם בפרסום ציבורי תמונה של לוחמי חמאס חמושים ברובים במהלך הלוויה. הנאשם פרסם את התמונה והוסיף את הכיתוב: "נשבענו באללה שהם השהידים נתנו יד ומילאו את הבטחתם והקריבו את עצמם. אך יש שעשו אותם ללעג (...) אין לקרב על אל אקצא שיקולים צבאיים אלא זהו פסוק קוראן נצחי. וייכנסו למסגד כשם שנכנסו אליו בפעם הראשונה ולמען יחריבו את כל אשר כבשו. אנחנו היושבים האם עשינו די? האם שילמנו את חובתנו? אללה סלח לנו על רשלנותנו".

במקרה אחר הנאשם פרסם תמונה של יחיא סינוואר שותה כוס מים, ולצדה הוסיף את הכיתוב: "שותה מים בזמן שעף אחרון מלכי בני ישראל (נתן יהו), החלה התפוררות. ובעזרת אללה צופים ונצפה (ביהודים) מטוטאים מאדמתנו. ושמעתי אנשים אומרים שהוא יכריז משער הכנסת (יא עזה הלוואי למען אללה)". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.