דיל של הרגע האחרון: חוק הנאשם לא יקודם בתמורה לפיזור הכנסת

בעקבות החשש למחטף של מפלגות הימין והקמת ממשלה כבר בכנסת הנוכחית, בקואליציה הציעו לאופוזיציה למשוך את חקיקת חוק הנאשם בתמורה להפסקת העיכובים בחקיקת פיזור הכנסת ה-24 והעברת התהליך לוועדת החוקה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/06/22 07:44 כח בסיון התשפב

דיל של הרגע האחרון: חוק הנאשם לא יקודם בתמורה לפיזור הכנסת
בועז טופורובסקי וניר אורבך, הדיל יעבוד?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בוקר דרמטי בכנסת: היום (ב') בשעה 11:00 תתכנס ועדת הכנסת בראשותו של חבר הכנסת ניר אורבך במטרה להעביר את ההחלטה המסמיכה את ועדת החוקה של גלעד קריב לקדם את החקיקה בנושא פיזור הכנסת. המהלך נועד כדי להוציא את ההחלטה מידיו של אורבך הבלתי צפוי.

האופוזיציה לעומת זאת, צפויה לעכב את קידום החוק לפיזור הכנסת ה-24 במטרה ללחוץ על הקואליציה להקפיא את "חוק הנאשם" שאושר בממשלה אתמול ולנסות להצר את צעדי הקואליציה והחקיקות שאותה היא מבקשת לקדם. כך פורסם ב"כאן חדשות".

המסרים שהועברו עד כה מהקואליציה לאופוזיציה כללו הבהרה לכך שבמידה ולא יעכבו את חקיקת פיזור הכנסת - "חוק הנאשם" ייעצר ולא יקודם גם לאחר הפיזור. הניסיון של הקואליציה להאיץ את פיזור הכנסת נובע מהחשש של מפלגות השמאל כי במידה והדבר לא יקרה במהירות האפשרית, תוקם ממשלת ימין בראשות נתניהו כבר בכנסת הזאת יחד עריקים מהקואליציה הנוכחית. 

השר אלעזר שטרן תקף בריאיון לגלי צה"ל את יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, וטען: "לא מבין מה הוא עושה. אם הוא התפטר מהקואליציה שיתפטר גם מראשות ועדת הכנסת. אי אפשר להחזיק מדינה שלמה רק כדי לשפר את תנאי העריקות שלו".