החרדים מחפשים פתרון: מקדמים קואליציה בראשות גנץ

במפלגות החרדיות מנסים לקדם פתרון יצירתי בו שר הביטחון גנץ יהיה ראשון ברוטציה בממשלת ימין שבה ייקחו חלק - כך גם החרדים יהיו בקואליציה וגם גנץ יגשים את חלומו להיכנס למשרד ראש ממשלה | ניר אורבך יהיה מחויב מחר לקדם את התפזרות הכנסת

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/06/22 20:20 כז בסיון התשפב

החרדים מחפשים פתרון: מקדמים קואליציה בראשות גנץ
גנץ, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מחר בלילה צפויות להיות השעות האחרונות של נפתלי בנט במשרד הממשלה, כאשר מעט קודם לכן, בשעה 16:00 תיפתח מליאת הכנסת את הצעת אי האמון של מפלגות האופוזיציה. מנגד, מדובר ככל הנראה בהזדמנות האחרונה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להקים ממשלה חלופית, והסיכויים לכך נמוכים במיוחד.

הערב (א') נודע כי גורמים בכירים בקרב המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, מנסים לקדם ממשלת ימין-גנץ בראשות שר הביטחון בני גנץ, כאשר נתניהו ישמש כראש ממשלה חליפי במקרה שלא יצליח להקים ממשלה אחרי הבחירות, כך פורסם ב"חדשות 12".

הקרב על פיזור הקואליציה

מחר צפוי להתקיים הדיון בוועדת הכנסת על התפזרות הממשלה אחרי שהיום התקיים הדיון בוועדת חוקה ומשפט בראשות חבר הכנסת גלעד קריב על חוק התפזרות הכנסת ה-24. נזכיר כי הדיון התרחש בניגוד לעמדת היועץ המשפטי, שכתב שהוא כלל לא יודע אם הדיוק חוקי. בשבוע שעבר, מיד אחרי שראש הממשלה הודיע על החלטתו לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, התחילו הקרבות על מועד הפיזור.

ביש עתיד ובעבודה חוששים כי אם לא יפזרו את הכנסת במהירות האפשרית, תוקם ממשלת ימין בראשות נתניהו כבר בכנסת הזאת בעקבות עריקים מהקואליציה הנוכחית. חשש שגרם לקריב לנהל מחטף על דיו הפיזור ולהעביר אותו מועדת הכנסת לוועדת חוקה בראשותו.