במקביל לחוק הנאשם: הממשלה אישרה את הגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים

הצעת החוק של שר המשפטים להגבלת כהונת ראש הממשלה אושרה שנית בממשלה, זאת מספר חודשים לאחר שקידומו נעצר בשל היעדר רוב במליאת הכנסת. "שלטון ממושך מידי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה", נימק סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/22 15:01 כז בסיון התשפב

במקביל לחוק הנאשם: הממשלה אישרה את הגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים
גדעון סער, , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרי הממשלה אישרו היום (א') את הצעתו של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים, זאת מספר חודשים אחרי שהחוק אושר בכנסת בקריאה שניה אך בשל היעדר רוב, הממשלה החליטה לחזור בה והחוק לא קודם. מדובר בנוסח זהה להצעת החוק שעלתה במרץ האחרון.

"המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכלל גם בקווי היסוד של הממשלה", אמר גדעון סער והבהיר: "שלטון ממושך מידי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

שר המשפטים המשיך ואמר כי, "הגבלת כהונה במקום כהונה ללא הגבלה - מהווה עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

במקביל, הועדה אישרה את "חוק הנאשם" למרות הסתייגות היועץ המשפטי לממשלה. נזכיר כי בשבוע שעבר אמר בנט על החוק: "אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".

נזכיר כי החוק אוסר הטלת מנדט להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים. והתנגדות היועצת המשפטית נובעת מכך שמסובך לקדם חוק כזה שיחול כבר בכנסת הבאה, אחרי שהוכרזו בחירות.