השרים אישרו פה אחד: קדנציית ראשי ממשלה תוגבל ל-8 שנים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בהסכמה מלאה כי קדנציית ראש ממשלה תוגבל ל-8 שנים באופן מצטבר, אלא אם כן יש הפסקה של שלוש שנים שייחשבו לצינון. בליכוד תקפו, למרות שהחוק לא יחול על נתניהו: "ניסיון אנטי דמוקרטי בעליל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/11/21 16:19 י בכסלו התשפב

השרים אישרו פה אחד: קדנציית ראשי ממשלה תוגבל ל-8 שנים
בנימין נתניהו וגדעון סער, לא מסכימים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') פה אחד את הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראשי ממשלה. במהלך הדיון, עלתה עמדה מצד מספר שרים להגביל את הכהונה גם במצטבר, ולא רק ברציפות. לבסוף הוחלט כי הקדנציה תספר באופן מצטבר, אלא אם יש באמצע שלוש שנים שייחשבו כצינון. יש לציין שהחוק לא יחול על בנימין נתניהו. 

"שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה. הוא מוליד שחיתות", ציטט סער את ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, מיד לאחר אישור ההצעה והוסיף כי "בדיוק כפי שהבטחתי בבחירות אישרנו כעת פה אחד בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלי להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים. הגבלת כהונה, במקום כהונה ללא הגבלה, היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הצהיר שר המשפטים. 

מטעם הליכוד נמסר לאחר פרסום ההחלטה כי, "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".