תוכנית חדשה של משרד החינוך: חובת לימודי מיניות בבית הספר

"התמודדות עם מצבי פיתוי" "שיעור בהסכמה" ו-"הטרדה מינית זה לא חיזור" הם רשימה חלקית של הנושאים שילמדו במערכת החינוך החל משנה הבאה ולאורך כל 12 שנות הלימוד של ילד בבית ספר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 21:37 כד בסיון התשפב

תוכנית חדשה של משרד החינוך: חובת לימודי מיניות בבית הספר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

החל משנת הלימודים הקרובה, "מיניות בריאה ומניעת פגיעה מינית" יהיה נושא חובה לכלל תלמידי מערכת החינוך, עם תכנים מותאמים לכל כיתה, מ א' ועד יב'. בנוסף, לפני מספר חודשים הודיע משרד החינוך שבתוך שלוש שנים כל המורות והמורים בישראל, ללא יוצא מן הכלל, יוכשרו לאיתור, טיפול ומניעה של פגיעה מינית.

המהלך קרה בעקבות שיתוף פעולה של הלובי למלחמה באלימות מינית עם עמותת לתת פה ועמותת אל הלב, שבנו בהמשך קואליציית ארגונים שדולת הנשים בישראל, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, בונות אלטרנטיבה, והנהגת ההורים הארצית.

במסגרת התוכנית ילמדו כיתות א' בהיקף של 4-6 שיעורים נושאים כמו "חדוות הגדילה", "אני וגופי", "אני שומר על גופי", "מסוגלות וערך עצמי"; "שמירה על מרחב אישי".

בכיתות ב' ילמדו בהיקף דומה שיעורים שיעסקו ב"תחושת ערך עצמי ועזרה לזולת", "שמירה על עצמי", "נגיעות מתאימות ולא מתאימות", "התמודדות עם מצבי פיתוי", "לומדים לומר לא", "סודות ששומרים וכאלה שלא".

בכיתות ג' השיעורים יורדים ל3-4 פעמים ויעסקו ב"חיים בביטחה ובשמחה", "דאגה לעצמי", "טיפוח עצמי", "היגיינה ובריאות", "המרחב האישי שלי - פרטי מול ציבורי", "ברשת ופנים אל פנים".

בכיתות ד' יעסקו ויתנסו בנושא דימוי עצמי, "שיעור בהסכמה", "נגיעות מתאימות ולא מתאימות", ו"פנייה לעזרה" (5-3 שיעורים).

בכיתות ה' ילמדו על חדוות הגדילה, "התפתחותי וניצני אוטונומיה", "פיתוח ערך עצמי ודימוי גוף", "חשיפה לתכנים לא מותאמים", "שמירה על פרטיות", "צילום והפצה" (4-3 שיעורים)

בכיתות ו' יעסקו בהתפתחות מינית ופיזית וכיצד הדבר בא לידי ביטוי אצל בנות ובנים, הבדלים בין בנים לבנות בהתפתחות הפיזיולוגית וגם הרגשית, סטריאוטיפים מיניים והשפעות חיצוניות על הדימוי העצמי.

בכיתות ח' יעסקו השיעורים באהבה וזוגיות, "הטרדה מינית זה לא חיזור", "פורנו זה לא אהבה" ובזוגיות (8-6 שיעורים). בכיתות י' הם יעסקו ב"אומרים די להטרדות מיניות", "יחסי מין - עמדות, מחשבות ומודעות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן