אחרי שהצהיר כי שכר הרבנים יעלה: מתן כהנא לא עשה דבר

השר לשירותי דת, מתן כהנא יצא בהצהרה חגיגית לפני כחודש כי הוא ישים סוף לאפליית השכר נגד רבני הערים: "מדובר בצעד חשוב ומתבקש" אך במכתב שמתפרסם היום מתגלה כי דבר לא השתנה בפועל | המשרד לשירותי דת: "נתגלו בה מספר טעויות חישוב"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/06/22 17:33 כד בסיון התשפב

אחרי שהצהיר כי שכר הרבנים יעלה: מתן כהנא לא עשה דבר
יתנצל?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתחילת החודש יצא מתן כהנא בהצהרה כי המשרד לשירותי דת בראשותו, מעלה את שכר הרבנים וראשי המועצות הדתיות. סגן השר כהנא אמר כי הוא מאזן בין שכר הרבנים לשכר ראשי הערים, אחרי שנים בהן הם סבלו מחוסר שוויון בשכר. בנוסף, הרבנים יקבלו תשלום רטרו החל מחודש ינואר 2019. כיום השכר של רבני ערים הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר, על פי החוק יש להעלות את השכר מייד כאשר עולה שכר ראש העיר.

על הבשורה הגיב מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק אמר: "מדובר בצעד מתבקש עבור רבני ישראל וראשי המועצות הדתיות העוסקים במתן שירותי דת מתוך מסירות אין קץ. אני שמח שבמשמרת שלי בהובלת סגן השר לשירותי דת מתן כהנא הדברים אכן קורים ורבני ישראל רואים שאנו ערים לזכויות שלהם ומעדכנים את שכרם שלא עודכן מאז 2018".

"הערכתי לרבני ישראל ולראשי המועצות הדתיות באה לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים"

המהלך שווק כבשורה של ממש, וכהנא אמר אז כי: "מדובר בצעד חשוב ומתבקש עבור רבני ישראל וראשי המועצות הדתיות המקדשים שם שמים בפעילותם ומנגישים את שירותי הדת במאור פנים בערים וביישובים בהם הם פועלים. לא ברור מדוע במשך ארבע שנים לא עודכן שכר הרבנים. הערכתי לרבני ישראל ולראשי המועצות הדתיות באה לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. עדכון השכר הוא תיקון חשוב".

"שכרם ממשיך להיות מעוכב ומולן"

היום נודע, כי למרות שחלפו שלושה שבועות מאז ההודעה השכר כלל לא השתנה. במכתב, תחת הכותרת ‘עדכון שכר רבני ערים’, כותב עורך הדין ירון קטן, בשם ‘ועד רבני הערים’, בין היתר: “על אף שבשנים האחרונות שכרם של ראשי הרשויות עודכן, עוד בינואר 2020, הרי ששכרם של רבני העיר לא עודכן כלל. יתירה מכך, לפני כחודש פורסם מכתבו של סגן הממונה על השכר, מר יהונתן פת, לפיו יש לעדכן את שכרם של רבני הערים משנת 2018. על אף מכתבו הברור, למיטב ידיעתנו לא נעשה בעקבות כך שום עדכון בשכרם של רבני הערים, ושכרם ממשיך להיות מעוכב ומולן עד לרגע זה”.


להורדת הקובץ

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: “שכר הרבנים אכן עודכן כפי שלא קרה מאז 2018 לאחר שהממונה על השכר פרסם את ההנחיה לבקשתינו נתגלו בה מספר טעויות חישוב ואנו ממתינים להנחיה הסופית שתפורסם בימים הקרובים. המשרד דואג וידאג לזכויות הרבנים!”.

השכר של רבני ערים כיום הוא ממוצע בין שכר ראש העיר לשכרו של סגן ראש העיר, על פי החוק יש להעלות את השכר מיד כאשר עולה שכר ראש העיר, אך כבר ארבע שנים לא התעדכן שכר הרבנים זאת למרות ששכר ראשי ערים ועובדי ציבור אחרים עלה.

טבלת השכר

טבלת השכר צילום: ללא