ברקע השביתה במערכת החינוך: תנועת עזרא עם הודעה משמחת

תנועת הנוער "עזרא" תקיים מחר בבוקר פעילות בכל סניפי הארץ בעקבות השביתה במערכת החינוך: "רוצים לאפשר פתרון להורים וניצול זמן מיטבי לחניכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 21:43 כג בסיון התשפב

ברקע השביתה במערכת החינוך: תנועת עזרא עם הודעה משמחת
אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/Flash90

תנועת הנוער "עזרא" תקיים מחר (ה') בשעות הבוקר פעילות בכלל הסניפים ברחבי הארץ, בעקבות התארכות השביתה במערכת החינוך. הנהלת התנועה ביקשה מהמרכזות והמדריכים להיערך לקיומן של פעילויות לקבוצות התנועה, ועל ידי כך מאפשרת  להורים לצאת למקומות העבודה שלהם. 

שאול דה מלאך, מזכ"ל תנועת עזרא: "נאפשר לחניכים שלא יגיעו לבתי הספר מחר, להשתתף בפעילויות שינצלו את הזמן עבורם בצורה ערכית, חברית וחינוכית טובה".

"האוצר מעדיף לתת את הכסף למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות"

בהסתדרות המורים החליטו כי גם מחר יושבתו הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר בכל הארץ, למעט במוסדות החינוך המיוחד. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד תקפה שוב את משרד האוצר: "מסתבר שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא למורים ולגננות".

בן דויד התייחסה להודעה שיצאה מטעם משרד האוצר מוקדם יותר היום, לפיה, המשרד בראשות אביגדור ליברמן יתקצב הפעלת פעילות קיץ בבתי הספר וגני הילדים החל מיום ראשון הקרוב. החלטת המשרד שהתקבלה עוקפת את החלטת הסתדרות המורים, ולמעשה אם השביתה תימשך גם בתחילת השבוע הבא בתי הספר וגני הילדים יפתחו בעזרת סייעות. 

לדברי המשרד, ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד. זאת בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי.