המאבק מחריף: שביתה כללית במערכת החינוך מחר בכל הארץ

ברקע המשא ומתן שלא צלח עד כה, בהסתדרות המורים החליטו לנקוט בצעד הקיצוני ולסגור את כל בתי הספר והגנים ברחבי הארץ, למעט החינוך המיוחד. "זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד ישראל", אמרה יפה בן דוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/06/22 19:24 כב בסיון התשפב

המאבק מחריף: שביתה כללית במערכת החינוך מחר בכל הארץ
יפה בן דוד, מחריפה את המאבק, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המאבק של הסתדרות המורים מול משרד האוצר מחריף, כאשר מחר (ד') לא יתקיימו לימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

הסתדרות המורים ממשיכה בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר ושבה וקוראת לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לא להמתין ליום ראשון, אלא להיכנס למשא ומתן רציני כבר מחר. בהסתדרות המורים אומרים כי נציגיהם מוכנים לשבת עד שייצא עשן לבן ומקווים שליברמן ינחה את פקידי האוצר להגיע עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה. 

מזכ"לית הסתדרת המורים יפה בן דויד אמרה: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה משא ומתן עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי – כבר מחר. זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך", אמרה בן דויד.

לאחר ההודעה על השביתה, שר האוצר אביגדור ליברמן, התייחס לכך ואמר: "נפגשתי היום עם חמישה מורים אמיצים, מוכשרים ויוזמים. היה לי חשוב לשמוע מה קורה בשטח? מה באמת חשוב למורים ולמורות בישראל? ואיפה באמת צריך להשקיע כדי שמערכת החינוך תהיה טובה יותר? התשובה שקיבלתי היא פשוטה וחד משמעית - צריך להשקיע בצמצום פערי השכר ובמורים איכותיים. אמרתי להם שאני מסכים מאוד עם העקרונות שלהם ושמח לשמוע מהשטח דברים שלא תמיד מוצגים בפרסומות של הסתדרות המורים בטלוויזיה. מורים יקרים אני בעדכם ובעד שיפור משמעותי של תנאי ההעסקה שלכם. יש לנו הזדמנות לעשות שינוי גדול אסור לפספס אותה".

בהנהגת ההורים הארצית דורשים מהסתדרות המורים לעצור לאלתר את השביתה מחר: "אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו"מ שאף עומד להתקדם. הנהגת ההורים הארצית קוראת למשרד החינוך לפעול מיידית להוצאת צווי מניעה כנגד הסתדרות המורים ולעצור את השביתה הפראית המתוכננת למחר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן