בחירות 2022

הכנסת מתפזרת הפוליטיקאים מגיבים | האופוזיציה צוהלת, הקואליציה מאשימה

אחרי ההודעה הדרמטית של בנט על פיזור הכנסת ומינויו של יאיר לפיד לראש הממשלה בפועל, המערכת הפוליטית סוערת. גדעון סער האשים את אורבך וזועבי בימין חוגגים "עכשיו תור הימין לנצח" | לתגובות המלאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/06/22 19:25 כא בסיון התשפב

הפוליטיקאים מגיבים | האופוזיציה צוהלת, הקואליציה מאשימה
שרי מממשלה במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההודעה המשותפת של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד על פיזור הכנסת הביאה לטלטלה גדולה במערכת הפוליטית. ראשי האופוזיציה חוגגים את פירוק הממשלה, שנה בלבד לאחר הקמתה ובקואליציה מבכים את הפיזור.

שר הבטחון בני גנץ הביע צער על פיזור הממשלה וכתב "אנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי, הממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר" במענה לשאלת כתב כיפה, ענה גנץ, כי הוא לא שופט את לפיד על החלטתו לפזר את הכנסת

שר המשפטים מאשים: חוסר אחריות של חברי כנסת 

שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס להחלטה על פיזור הכנסת והאשים בכך את ניר אורבך, ג'ידא רינאווי זועבי ומאזן גנאים: "כפי שהזהרתי - חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת", אמר סער והגדיר את היעד שלו בחודשים הקרובים: המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

פריג': הממשלה הזאת היתה הצלחה לא הסכמתי עם כל ההחלטות שלה

השר עיסאווי פריג' החמיא לממשלה הקורסת וכתב  "הממשלה הזו היתה הצלחה ואת זה אף אחד לא ייקח ממנה. היא היתה הצלחה בכך שהיא קיבעה בתודעה הישראלית שהחברה הערבית יכולה להיות שותפה, בכל מקום, גם בממשלה. הממשלה היתה הצלחה גם בכך שבניגוד לקודמותיה, לא היססה לקבל החלטות. לא עם כולן הסכמתי, אבל ידעתי כל הזמן שאני חלק מקבוצה, שלוקחת חלק בממשלה שפועלת לחיזוק הכלכלה, להשקעת משאבים כבירים בחברה הערבית וגם לצערי בממשלה שלא הסכמתי עם הקוו המדיני שלה. אבל כשאתה חלק מקבוצה, אתה משחק קבוצתי, גם אם זה לפעמים פחות נוח. מנהיגים מקבלים החלטות וגם היום התקבלה החלטה מנהיגותית של בנט ולפיד, לא להיות מובלים, אלא להוביל ואני גאה בהם על כך." 

פריג' סיים את דבריו ואמר "נותר רק להצטער על כך שהיו בקואליציה מי שלא הבינו את גודל השעה. כולנו נשלם את מחיר חוסר הניסיון הפוליטי שלהם, בדמותה של עוד מערכת בחירות מיותרת

גם חברתו לרשימה של פריג', השרה תמר זנדברג טוענת כי הממשלה הזאת היתה הצלחה וכתבה, צייצה בחשבון הטוויטר כי "הניסוי הצליח", חברה לרשימת מרצ יאיר גולן התקשה להסתיר את זעמו וכתב "הפור נפל - בחירות. היעד ברור: להציל את ישראל משחיתות וכהניזם"

בימין חוגגים: סוף סוף הממשלה הזו חולפת לה מהעולם

לעומת זאת, באופוזיציה חגגו את פיזור הכנסת. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "עם ישראל חי, לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל".

בן גביר: עכשיו תור הימין לנצח

"מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח", הוסיף חבר הכנסת איתמר בן גביר.

חברתם לסיעה, אורית סטרוק העדיפה לתקוף את ראש הממשלה היוצא על המהלך: "‏מפליא איך נפתלי בנט מתעקש להמשיך עם הבגידה בבוחרים עד הקצה. עם ההחלטה להעביר ללפיד את ראשות הממשלה - הוא משלים את הפרת ההבטחות לבוחר באופן מלא. הבטחות ללפיד - צריך לקיים הבטחות לבוחרים - צריך להפר. מורשת בנט. לדיראון עולם".

חבר הכנסת מיקי זהר הביע תודה לקב״ה וכתב "סוף סוף הממשלה הזו חולפת לה מהעולם. הציבור שלנו יבוא בהמוניו ובע״ה ננצח בבחירות ובגדול."

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן