בנט מרים ידיים: הכנסת מתפזרת | לפיד יתמנה לראש הממשלה

סופה של ממשלת השינוי: אחרי ניסיונות ההצלה האחרונים, ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד סיכמו כי הכנסת תתפזר | החוק יעלה בשבוע הבא לאישור הכנסת ולאחר מכן לפיד יתמנה לראש הממשלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/06/22 18:44 כא בסיון התשפב

בנט מרים ידיים: הכנסת מתפזרת | לפיד יתמנה לראש הממשלה
לפיד ובנט., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דרמה פוליטית: בנט ולפיד הכריזו על פיזור הכנסת. אחרי שבועות ארוכים בהם עמדה הקואליציה בפני סערות רבות עם פרישות של ח"כים מהקואליציה והמשבר סביב תקנות יו"ש, ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד הכריזו (ב') בהודעה משותפת כי החליטו על פיזור הכנסת.

בהודעה נכתב: "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר".

בנט הכריז כי ייתן הצהרה לציבור בשעה שמונה

בנט כינס את ראשי מפלגות הקואליציה והודיע להם על ההחלטה, וימסור הצהרה לציבור בשעה 20:00 לצד לפיד. רק אתמול (ב') אמר ראש הממשלה: "המצב הפוליטי לא קל, אבל בצד השני קשה להם מאוד. אם נהיה יותר נחושים - נצליח. פרשת השבוע מדברת על נחישות. בסופה של פרשה זו הצלחנו לכבוש את הארץ, והנה אנחנו כאן".

ניר אורבך סיים את הסיפור

אחד הגורמים המשמעותיים בהחלטתה הייתה פרישתו של חבר הכנסת ניר אורבך. כזכור, לפני כשבוע אמר חבר הכנסת מימינה: "אחרי שבוע של פגישות עם ראש הממשלה וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית. מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חברי הכנסת גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

כזכור, מוקדם יותר היום (ב') בישיבת הסיעה של הליכוד אמר נתניהו: "בנט לפיד ועבאס איבדו שליטה על הכלכלה, הם איבדו שליטה על הממשלה, הם איבדו שליטה על המדינה, הם איבדו שליטה על הבושה. הם צריכים ללכת הביתה".

בנט בישיבת הממשלה