משרד הכלכלה בדק איפה תוכלו לקנות את סל המוצרים הבסיסי והזול ביותר

איפה הכי משתלם לקנות? נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש מאי נחשפים ומהם עולה כי בחודש האחרון חלה עלייה של 23 שקלים. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/06/22 11:43 כא בסיון התשפב

משרד הכלכלה בדק איפה תוכלו לקנות את סל המוצרים הבסיסי והזול ביותר
סופר רמי לוי, הרשת הכי זולה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

יוקר המחיה מורגש גם בסופר: משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים היום (ב') את נתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש מאי 2022, שמתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז. ממוצע הסל עמד על 956 שקלים, עלייה של 23 שקלים ביחס לחודש אפריל. 

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מאי היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 151,1 שקלים. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש מאי היא "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 835 שקלים. 

ביחס למאי בשנה שעברה, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ-97% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל. הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

השוואת עלות סל המוצרים הנבחר רקע סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018 , ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.

אלו המוצרים שהתייקרו בשנה החולפת 

על פי נתוני משרד הכלכלה, במוצרים מסוימים חלה עלייה במחיר מאז שנה שעברה. כך למשל, משקה קל תפוזים תפוזינה של 1.5 ליטר התייקר ב-2.13 ועומד על 7.6 שקלים. קילו של קמח חיטה לבן בהיר עומד 3.8 והתייקר ב-0.5 שקלים. בנוסף, כתף בקר / עגל טרי חלק+ במשקל עומד על 65.9 והתייקר ב-7.63 שקלים. 

מיץ התפוזים התייקר

מיץ התפוזים התייקר צילום: Yaakov Naumi/FLASH90

לעומת זאת, מוצרים שדווקא הוזלו בשנה החולפת הם חמאה רגילה של תנובה, פסטרמה על גחלים של טירת צבי, חטיף דוריטוס ובתחום הטואליטקה חלה ירידה בדאודורנט ספריי אורגינל לאישה ומארז סכיני גילוח. בנוסף, נוזל לניקוי כלים ירד בכמעט חצי שקל.