נתניהו ממליץ על ספרו של אבישי בן חיים "ישראל השנייה" | צפו

הפרשן של חדשות 13 ידוע בתיאוריה שלו על ישראל השנייה, ולאחרונה הוא פרסם את הספר "ישראל השנייה" שמציג את התזה שלו. בסרטון לכבוד שבוע הספר חושף נתניהו כי סיים לכתוב ספר וקורא לעוקביו לקרוא את הספר של בן חיים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 19/06/22 18:05 כ בסיון התשפב

נתניהו ממליץ על ספרו של אבישי בן חיים "ישראל השנייה" | צפו
ד"ר אבישי בן-חיים, צילום: צילום: מירי צחי-ישראל היום

לכבוד שבוע הספר, סרטון חדש של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בסרטון נראה נתניהו יושב בלשכתו וממליץ לעוקביו לקרוא ספרים וללכת איתם לכל מקום. בסרטון הוא ממליץ על ספרו החדש של ד"ר אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13, העוסק בתיאוריה שלו על ישראל השנייה ואומר: "ספר מעורר מחשבות".

צפו בנתניהו ממליץ על הספר:

 

ישראל השנייה

כזכור, חלקים נרחבים בתיאוריה עוסקים בנתניהו עצמו, כאשר הוא מתואר כגיבורם של אנשי ישראל השנייה וכחלק מסמליה של הדת העממית. בגב הספר, שיצא בהוצאת ידיעות ספרים, נכתב: "ברוכים הבאים למסע, אתם מוזמנים להצטרף. המזוזה מצד ימין, אפשר לתת לה נשיקה קטנה, אבל רק אם זה בכֵּיף שלכם. תרבחו ותסעדו, שתו משהו חם, קחו לכם משהו מתוק, אפשר לטעום גם מהדוכן של החריפים. תפסו מקום על הברזלים המטפוריים שעליהם נגזר על ישראל השנייה לשבת לנצח".

בהמשך התיאור הפיוטי נכתב: "הסתכלו על המסך, האנשים האלה שתראו מדברים עם הידיים לא מנסים לאיים עליכם חלילה, אלא לחבק אתכם, והדבר המפחיד ההוא, ששכנעו אתכם שהוא "שד עדתי", הוא לא שד, הוא "פיית שוויון וצדק חברתי" הנושאת בכנפיה בשורה של מתינות וסובלנות. ונסו – בבקשה בבקשה – להיות קשובים. כבר מתחילים. נא לשבת. מותר לעשן".

"יש לי סופר צללים, קוראים לו בנימין נתניהו"

בסרטון חשף נתניהו כי הוא סיים לכתוב את ספרו עליו עמל בחודשים האחרונים. בראיון עם יעקב ברדוגו בחודש מרץ האחרון נשאל נתניהו האם יש לו סופר צללים, וראש הממשלה לשעבר ענה: "כן. הוא עובד איתי קרוב ל-40 שנה, הוא כותב לי את הנאומים ואת הספרים. השם שלו זה בנימין נתניהו".

לבקשתו של המראיין לטעימה מהספר השיב נתניהו כי "קצת סבלנות, יהיה בסדר", אך חשף על תהליך הכתיבה וסיפר כי הוא כותב בכתב יד את הספר ורק לאחר מכן מקלידים אותו באופן מסודר.