הרב שמואל אליהו: "אסור להתפתות לנביאי השקר החדשים"

המרגלים היו סוכני אשליות שחששו לפופולריות שלהם. הרב שמואל אליהו מסביר כי גם בימינו קיימים נביאי השקר ואל לנו להתפתות אליהם ולחלומות המתוקים שהם מוכרים לנו

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/06/22 11:26 יח בסיון התשפב

הרב שמואל אליהו: "אסור להתפתות לנביאי השקר החדשים"
הרב שמואל אליהו, מזהיר מנביאי השקר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם בימינו יש סוכני אשליות. מנהיגים שרוצים להיות פופולריים ואומרים לעם את מה שהוא רוצה לשמוע במקום להוביל אותו קדימה בקשיים כמו משה לארץ הנחלה שלנו. כך המרגלים מספרים לעם שלא כדאי להתמודד עם הענקים, מתחברים לפחדים הכי חזקים של העם, ולא מעודדים אותם להתגבר עליהם.

רק להגיד את המילים היפות

אבל באמת לסוכני האשליות הללו אין תוחלת. האם בני ישראל יישארו במדבר בלי סוף. האם הם יחזרו למצרים לחיי עבדות. אם לא בוחרים בשתי האפשריות הללו  צריכים להתמודד עם הפחד ולכבוש את הארץ. אבל יש לסוכני האשליות עבודה קלה, העם פחד להתמודד עם כיבוש הארץ והם מתחברים לפחדים שלו ונותנים להם צידוק.

כך משמיע קרח לעם ישראל את המילים שכולם אוהבים לשמוע. "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה'". המטרה שלו היא לסלק את משה שדורש מהעם מאמץ בדרך לארץ ישראל. קרח אומר לכולם אתם קדושים בלי להתאמץ. הוא אומר את המילים היפות והעם נוהר אחריו.

קל להיסחף

גם בימינו באים סוכני אשליות ומוכרים לנו אשליות מתוקות. קל להיסחף אחריהם, קל ומסוכן. כולנו זוכרים את אנשי אקדמיה שסיפרו לכולם כי אם ניתן את רמת הגולן לסורים נקבל שלום היסטורי עולמי עם העם הסורי שוחר השלום. איזה מזל שלא שמענו להם. 

כך הבטיחו אנשי אוסלו "מזרח תיכון חדש" אם רק נוותר על התנחלויות בארץ ישראל לערפאת שקיבל פרס נובל לשלום. כך הבטיחו לנו כי בעקבות גירוש היהודים מגוש קטיף יהיה פה גן עדן, "סינגפור של המזרח התיכון". כיוון שכולם רוצים גן עדן ומזרח תיכון חדש לא היה קשה לשווק את האשליות הללו. התוצאה הייתה מאות הרוגים. סבבי מלחמה עם עזה שלא נגמרים. טילים שמאיימים על מרכז המדינה.

להביט למציאות בעיניים

נביאי השקר לא נעלמו הם רק התחלפו. היום הם מספרים לנו על "דו קיום" עם ערביי ישראל. לשם כך הסבירו לנו כי הפרעות שהיו בשנה שעברה היו ויכוחים מקומיים שפרצו בגלל הגרעינים התורניים. במקרה הם היו במקביל למלחמה של החמאס בעזה. ובמקביל בכל הערים המעורבות בבת אחת. 

כך מספרים לנו כי רצח של ערבים על בסיס יום יומי בין ערביי ישראל הוא בעיה של משטרת ישראל. הם לא מספרים לנו שזה סוג של תרבות רצחנית שקיימת בכל המזרח התיכון, הם יודעים כי אם נבין את האמת לא נסכים בשום אופן לחיות ביחד עם התרבות הרצחנית הזאת. 

ההתפכחות כואבת. אנחנו רואים יום יום התפרעויות של ערבים בבתי חולים. ברחובות, ערבים פצעו יהודי בחיפה כמעט עד מוות במאבק על חניה. שורפים אוטובוסים. דורסים שוטרים. הורגים בנות זוג יהודיות. כל יום והבשורה שלו. צריך להתנער מהאשליות שמשווקים לנו סוכני האשליות למיניהם, צריך להביט למציאות בעיניים ולא להתפתות לנביאי השקר החדשים.