הרב שמואל אליהו מבקש מבנט לחזור לשפיות: "עשיתם רבות למען עם ישראל"

רבה הראשי של צפת פונה במכתב גלוי לראש הממשלה נפתלי בנט ומגיב על דבריו בעניין סכנת הפלגנות. "הקמת ממשלה שהאמנת כי היא תרפא את השברים בחברה הישראלית, לצערנו קרה הפוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/22 16:53 טז בסיון התשפב

הרב שמואל אליהו מבקש מבנט לחזור לשפיות: "עשיתם רבות למען עם ישראל"
הרב שמואל אליהו, צילום: ללא

אדוני ראש הממשלה, שמעתי את דבריך על סכנת הפלגנות ושריפת האסמים שהחריבה את מלכות ישראל ושלחה אותנו לגלות של אלפיים שנה. אמרת שאתה חושב שמחלוקת היא סכנת נפשות לאומית. בגללה הקמת ממשלה שהאמנת כי היא תרפא את השברים בחברה הישראלית, לשם כך הסכמת לעשות מהלכים קשים מתוך תקווה שיצטרפו אליך הדתיים, החרדים ואחרים ויהיה באמת איחוי ואחדות.

לצערנו קרה הפוך. שר בממשלה שלך קרא לזרוק את החרדים למזבלה במריצות ולקח לילדיהם את כבשת הרש. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי רוצה להחריב את הרבנות, עכשיו בא סגן שר בממשלה ומשווה את בנימין נתניהו ל"מחלה ממארת". כוונתו בוודאי לסרטן. זו לא הייתה פליטת פה. למחרת הוא לא הסכים לחזור בו. איזה אדם יסכים לשבת בממשלה עם דבר כזה. 

יאיר גולן אמר באותו ראיון כי הוא מדבר בעדינות, אבל הוא חושב הרבה יותר גרוע. כנראה הוא מתכוון לדבריו על חלקים בחברה הישראלית שדומים לחברה הנאצית שגם מהם הוא במפורש לא חוזר. משמעות דבריו לכאורה היא שצריך לעקור, לחסל ולהשמיד את בנימין נתניהו ואת תומכיו כמו שמשמידים גידול סרטני ממאיר. 

עשיתם רבות למען עם ישראל, אתם יכולים לתקן

הדברים המסוכנים שלו נשמעים בכל כלי התקשורת. אבל יותר מכל נשמעת השתיקה שלך ושל כל חבריך בממשלה. אני מקווה שאתה לא חושב כמוהו, אבל יש אנשים שבוודאי מפרשים את השתיקה שלך כהודאה בדבריו. אחרת אי אפשר להבין איך פרקליטות המדינה עברה על כל כללי המשפט בשביל להאשים את נתניהו. רק אם מבינים שהם מסתכלים עליו כמו על דבר שגרוע ממחלה ממארת, מבינים את ההתנהגות שלהם. 

אני פונה אליך. לאיילת שקד, למתן כהנא, לניר אורבך, לזאב אלקין, לגדעון סער ולשאר החברים. מישהו פה מבעיר אסמים והוא יושב בממשלה שלכם. כשהוא ינסה לעקור אותנו, את הגידול הממאיר - תהיה פה מלחמת אחים. תעצרו לפני שיהיה מאוחר מידי. אתם יכולים לעצור, הגיע הזמן לחזור לשפיות. עשיתם רבות למען עם ישראל, אתם יודעים לחשב מסלול מחדש. הגיע הזמן לתקן, אתם יכולים לתקן, אתם חייבים לתקן.