ברקע אזהרת המסע: סוכלו פיגועי טרור נגד ישראלים באיסטנבול

בזכות שיתוף פעולה מוצלח בין כוחות הביטחון הישראלים לטורקים, שורת פיגועי ירי וניסיונות חטיפה של ישראלים סוכלו. לפי הערכה, מדובר גם בחוליות טרור מקומיות שגויסו לכך ולא רק במפגעים איראניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 21:02 יז בסיון התשפב

ברקע אזהרת המסע: סוכלו פיגועי טרור נגד ישראלים באיסטנבול
אבטחה באיסטנבול, צילום: shutterstock

אחרי שהמטה לביטחון לאומי פרסם את אזהרת המסע לטורקיה בכלל ולאיסטנבול בפרט, גם היום (ה') הקריאה לצאת מהעיר עדיין רלוונטית לאור כוונת גורמי הטרור לפגוע בישראלים. בחדשות 12 פורסם כי כוחות הביטחון הישראליים והטורקיים סיכלו בשבועיים האחרונים שורת פיגועים נגד תיירים ישראלים באיסטנבול.

בין הפיגועים שסוכלו היו פיגועי ירי וניסיונות חטיפה. לפי הפרסום לא מדובר רק בחוליות טרור איראניות אלא גם במקומיים שגויסו על ידם במטרה לפגוע במטרות ישראליות. מדובר בתשתית טרור רחבה מאוד של האיראנים, שתוכננה במשך חודשים רבים. 

במערכת הביטחון מספרים כי נעשה עד כה שיתוף פעולה מוצלח עם הטורקים בסיכול הפיגועים במדינה, אך במקביל מפרסמים שורת הנחיות לישראלים שטרם יצאו מהאזור ומבהירים כי יש להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים. לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורכם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות.