לא לשתף תמונות בפייסבוק ובלי חולצות בעברית: הנחיות המל"ל לתיירים הישראלים בטורקיה

המטה לביטחון לאומי ממשיך לקרוא לישראלים לצאת מאיסטנבול לאור כוונה של גורמי טרור לפגוע בישראלים, אך במקביל מפרסם שורת המלצות וכללי זהירות למטיילים שעדיין נמצאים באזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 21:36 יז בסיון התשפב

לא לשתף תמונות בפייסבוק ובלי חולצות בעברית: הנחיות המל"ל לתיירים הישראלים בטורקיה
כך תטיילו בבטחה באיסטנבול, צילום: shutterstock

אחרי שהמטה לביטחון לאומי פרסם את אזהרת המסע לטורקיה בכלל ולאיסטנבול בפרט, היום (ה') הקריאה לצאת מהעיר עדיין רלוונטית לאור כוונת גורמי הטרור לפגוע בישראלים. יחד עם זאת, המל"ל מפרסם שורת המלצות לכללי זהירות לטיול באזור. 

יש להתעדכן בכל עת באזהרת המסע ובפרסומים מטעם הגורמים הרשמיים. לכל אורך השהות, יש לשמור על קשר עם קרובי משפחה בארץ אשר יוכלו לסייע באיתורכם במקרה הצורך, בדגש על פרטי המלון, טיולים מתוכננים וטיסות. במידה וארע אירוע בזמן שהייתכם בחו"ל, עשויים להיות קשיים ביצירת קשר - אנא עדכנו אותם במצבכם.

לא ללבוש חולצות ותיקים עם כיתוב בעברית

הצניעו סממנים ישראלים, לרבות פרטי לבוש ואביזרים נלווים, כמו תיקים וחולצות עם כיתוב בעברית. שמרו על פרופיל נמוך והימנעו משהייה במקומות המזוהים כריכוזי ישראלים, כמו מסעדות, בתי מלון ובילוי ואתרי תיירות המרכזים אליהם קהל ישראלי.

יש לגלות חשדנות מיוחדת ולהימנע מהצעות אטרקטיביות והזדמנויות עסקיות או תיירותיות אשר עשויות לשמש לפגיעה בתיירים ישראלים, בדגש על הצעות המתפרסמות ברשתות החברתיות העשויות להיות גלויות לכל.

הקפידו על בחירת אמצעי התחבורה, בדגש על מוניות, והיזהרו מנהגים ורכבים המציעים לכם שירותי הסעה באקראי. הימנעו מכל פרסום ועדכון אודות תוכנית הנסיעה שלכם ומיקומכם ברשתות החברתיות, על מנת להקשות על היריב איסוף המידע מרשתות אלו. ממליצים להמתין עם עדכונים אלו לאחר חזרתכם לארץ.

לגלות עירנות ולא לפתוח את דלת החדר לכל אחד

יש לגלות ערנות בכל זמן השהייה במלון - הקפידו על נעילת דלת החדר בכל זמן השהייה והימנעו מפתיחת הדלת לגורמים לא מזוהים העשויים להציג עצמם בדרכים שונות כמו שירות חדרים, משלוח, תחזוקה ועוד. יש לוודא עם הגורם השולח את זהות הפונה.

בעת השהייה בלובי ובשטחים הציבוריים של המלון, יש לשים לב לפעילות או אנשים חריגים. לאור רמת האיום, יש להחמיר בכל מקרה של חשד או חלילה ניסיון פגיעה - יש לדווח במיידי למשטרה המקומית, ובמקרה חירום ניתן לפנות לחדר מצב משרד החוץ - 972-25303155+