מינוי ראוי: דורון אלמוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית

מפקד פיקוד דרום, פעיל חברתי וחתן פרס ישראל למפעל חיים: דורון אלמוג נבחר לכהן כיו"ר הסוכנות היהודית, זאת אחרי חודשים רבים בהם הוועדה לא השכילה לבחור מועמד מוסכם. "גאה ונרגש על האמון והבחירה", אמר אלמוג

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/06/22 17:11 יז בסיון התשפב

מינוי ראוי: דורון אלמוג נבחר ליו"ר הסוכנות היהודית
דורון אלמוג, מינוי ראוי, צילום: Flash 90

אחרי תקופה ארוכה ללא יו"ר רשמי, ועדת המינויים של הסוכנות היהודית המליצה היום (ה') על אלוף במיל' דורון אלמוג כמועמד שלה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית לארבע השנים הבאות. אלמוג, בן 71, שירת כמפקד פיקוד הדרום, ולאחר שחרורו הפך לפעיל חברתי למען אנשים עם לקות שכלית המשולבת בלקות נוספת. יו"ר הכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן וזכה בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת 2016. 

הבחירה תובא לאישור חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שצפוי להצביע על המינוי בכינוס התקופתי הבא שלו, המתוכנן להיערך ב-10 ביולי בירושלים, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם. אלמוג צפוי להיכנס לתפקידו במהלך ספטמבר 2022.

לאחר בחירתו של יצחק הרצוג, שהיה יו"ר הסוכנות היהודית, לתפקיד נשיא המדינה בשנה שעברה, לא נמצא מועמד מוסכם על חברי ועדת הבחירה. במהלך השנה החולפת, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, כיהן במקביל גם כיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית עד למציאת יושב ראש קבוע.

בנט בירך: "אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל"

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על היבחרו של אלמוג לתפקיד: "שמחתי מאד שדורון אלמוג נבחר להנהיג את הסוכנות היהודית. אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים. אני מאחל לדורון הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם". 

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, העומד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד".

היו"ר הנבחר דורון אלמוג אמר "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".
 
יו״ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל: "אני מברך על בחירתו של אלמוג כיו"ר החדש של הסוכנות היהודית ובטוח שהוא יקדם את המשימה החשובה הניצבת בפנינו לשמור את העם היהודי מחובר זה לזה ולישראל. אני גם מודה לכל חברי ועדת המינויים על מחויבותם להליך הוגן ומכבד".

גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ברכה על מינויו של אלמוג: "אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העלייה והקליטה של הממשלה".