אירח ונדקר בגבו: כתב אישום נגד מחבל פלשתיני שניסה לרצוח את חברו היהודי

המאם סלימאן מהשומרון יצר קשרי חברות במשך השנים עם יהודי תושב תל אביב. בעקבות גל הטרור החליט לרצוח את חברו ובזמן שאירח אותו בביתו, דקר אותו בגבו ונמלט לאחר שהחל לצעוק: "אלימות חמורה ואכזריות", צוין בכתב האישום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/06/22 16:30 יז בסיון התשפב

אירח ונדקר בגבו: כתב אישום נגד מחבל פלשתיני שניסה לרצוח את חברו היהודי
אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז תל אביב פלילי הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד המאם סלימאן, בן 21 מהשומרון, בגין עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה. זאת לאחר שהנאשם דקר תושב תל אביב שהכיר טרם האירוע רק בשל היותו יהודי.

מהמתואר בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אורי גולדשטיין, עולה כי במהלך שנת 2021 הכיר סלימאן את המתלונן אשר נהג להתנדב בבית תמחוי בתל אביב, אותו נהג לפקוד. בין השניים התפתחו יחסי חברות במסגרתם נהג סלימאן להתארח בדירת המתלונן לסעוד במקום ולכבס את בגדיו. 

ברקע גל הטרור שהחל בחודש מרץ האחרון, החליט סלימאן לרצוח את המתלונן, וזאת בשל היותו יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי. ב-7 במאי, בשעות הערב, הגיע סלימאן לדירתו של המתלונן וביקש להיכנס לדירה תוך שהוא מנצל את חברותם. המתלונן נעתר לבקשה ופנה לחדר השירותים שבדירה. אז ניגש הנאשם אל מטבח הדירה, נטל לידיו סכין ודקר את המתלונן בגבו וזאת בכוונה להמיתו.

המתלונן ניסה להתגונן, נעל את דלת השירותים וקרא לעזרה דרך החלון. סלימאן שנבהל מהצעקות, נמלט מהדירה כשהוא מותיר את המתלונן מדמם וכשהסכין נעוצה בגבו. המתלונן פונה לקבלת טיפול רפואי שם הוא נותח ואושפז למשך שבוע.

בבקשת המעצר ציין עו"ד גולדשטיין כי "מדובר בעבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות, תוך שימוש בנשק קר, ובשל היות המתלונן יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי". לנאשם יוחסו עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, שהייה בישראל שלא כדין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן