דקר 21 פעמים: מאסר עולם לתושב עזה שרצח ישראלי

ויסאם אבו אלחוסנה שהה בישראל מספר שנים בניגוד לחוק, אך שמשפחתו מרצועת עזה הפצירה בו לחזור עם סכום כסף גדול לקראת חתונה משפחתית, הוא החליט לרצוח את עדאל ח'טיב בן ה-17 משפרעם. לאחר המעשה ניסה לסחוט את משפחתו של הנער

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 16:20 יז בסיון התשפב

דקר 21 פעמים: מאסר עולם לתושב עזה שרצח ישראלי
צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט העליון קיבל היום (ה') את עמדת הפרקליטות והותיר על כנו עונש מאסר עולם וחמש שנות מאסר נוספות שהושתו של תושב עזה, אשר הורשע ברצח בנסיבות מחמירות וחטיפה של נער בן 17, עדאל ח'טיב, בשפרעם.  

בית המשפט העליון קבע, כי "לפנינו רצח נתעב שנעשה בשל בצע כסף, משהמערער רצח בדם קר את המנוח, צעיר בן פחות מ-18 שנים, וגדע את חייו באיבם. בעשותו כן, פגע קשות גם במשפחת המנוח. על מעשיו השפלים – המערער נענש כעת במלוא חומרת הדין". 

הנאשם ויסאם אבו אלחוסנהתושב עזה, שהה בישראל מזה שנים רבות בניגוד לחוק ועבד בעבודות בניה. בתקופה שקדמה לרצח, עבד אצל דודו של המנוח בעיר שפרעם ובשל לחצים שהפעילו עליו בני משפחתו בעזה לשוב לביתו עם סכום כסף גדול לחתונת גיסו - סכום שלא היה בידיו באותה העת, החליט הנאשם לרצוח את המנוח.  

רצח ב-21 דקירות וניסה לסחוט כופר 

ב-4 בדצמבר 2019, לאחר שהוביל הנאשם את המנוח לזירת הרצח באמתלת שווא כי הוא רוצה למסור לו דבר מה, הוציא הנאשם סכין ודקר את המנוח כ-21 פעמים בחלקים שונים בגופו וקבר אותו. לאחר הרצח, השאיר הנאשם מכתב כופר להוריו על שמשת רכב שחנה ליד ביתם, כי הבן שלהם במקום בטוח ודרש כופר של 400,000 שקל בתוך חמישה ימים. כמו כן, איים הנאשם על המשפחה שאם יודיעו על כך למשטרה, אז ילדם ייחתך. 

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את הנאשם בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח וכניסה לישראל שלא כחוק, וגזר עליו עונש מאסר עולם חובה וחמש שנות מאסר בפועל לריצוי במצטבר, וכן ותשלום פיצוי למשפחת המנוח בסכום המרבי של 258,000 שקלים. 

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הנאשם וקבע, כי "הוכח מעבר לספק סביר כי המערער תיאם מראש את המפגש עם המנוח תוך שבדה אמתלה לצורך כ, הכין בזירה מבעוד מועד מעדר על מנת לקבור את גופת המנוח והצטייד בסכין לצורך המפגש. באמצעות סכין זו, אותה שלף ללא כל התגרות מצד המנוח, דקר את המנוח תחילה בגבו, וסך הכול 21 פעמים. כל זאת, במטרה להשיג כספים מבני משפחת המנוח, כאשר הצורך בכספים אלו נבע מלחץ שהפעילו על המערער בני משפחתו, לשוב לעזה בשל נישואי גיסו ולהביא עמו סכום כסף משמעותי".

בבית המשפט העליון יצגה את המדינה עו"ד נעימה חנאווי-כראם מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י פרקליטת מחוז חיפה, עו"ד הילה כ"ץ.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן