הקורונה חוזרת | אמ"ן: ממוצע המאומתים כפול משבוע שעבר

אחרי תקופה ארוכה של רגיעה בה ירדו כל הגבלות הקורונה, המגיפה חוזרת עם מקדם הדבקה שממשיך לעלות | 132 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, מתוכם 29 מונשמים | אמש אומתו 6,068 חולים חדשים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/06/22 14:51 יז בסיון התשפב

הקורונה חוזרת | אמ"ן: ממוצע המאומתים כפול משבוע שעבר
בדיקות קורונה בנתב"ג, ארכיון , צילום: פלאש 90

הקורונה חוזרת: מנתוני משרד הבריאות שמתפרסמים בימים האחרונים עולה כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, ועומד היום (ה') על 5.1. ממוצע המאומתים השבועי כפול מאשר בשבוע שעבר, ועומד על כ-5,005. להערכת אמ"ן, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אומרים כי יש הרבה יותר חולים ממה שמדווח, כיוון שבגילים הצעירים כלל לא עושים בדיקות.

עוד אומרים באמ"ן כי "הגורם העיקרי לעלייה בתחלואה הוא התפשטותו של וריאנט 5.BA ,שמתפשט גם בעולם ושיעורו בישראל עומד על קרוב למחצית ממקרי ההדבקה". לפי מרכז המידע והידע הלאומי, אינדיקציות מתוך מעבדות משרד הבריאות מראות עלייה ביכולת ההדבקה של מחלימים ומחוסנים לעומת וריאנטים קודמים.

במשרד הבריאות ממליצים נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה, לאוורר חללים, להפחית השתתפות בהתקהלויות, ואף להקפיד על עטיית מסכות באזורים צפופים. כמו כן מומלץ להיות ערניים להופעת תסמינים התואמים לתחלואה בקורונה וביניהם גם חולשה, תחושת צינון, חום ועייפות ולהיבדק במידת הצורך. יש לציין כי הצט"מ המליץ על קבלת מנת החיסון הרביעית בקרב האוכלוסייה הזכאית.

שיעורם של המחוסנים בקרב החולים שמצבם קשה הוא נמוך מאוד, כ-6.5 אנשים לכל 100 אלף בקרב בני 60 ומעלה, לעומת 15.7 בקרב הלא מחוסנים. מתוך המבוגרים שהתחסנו אך החיסון שלהם לא בתוקף יש 5.9 חולים לכל 100 אלף אנשים - דומה מאוד לכאלה עם חיסון תקין.