חברת הממשלה: "הלכה למעשה אנחנו שתי מדינות לשני עמים"

השרה שוויון חברתי מירב כהן מפתיעה ואומרת בוועידת "הארץ" כי הלכה למעשה מדינת ישראל היא שתי מדינות לשני עמים | על "ישיבה בקואליציה עם חברי המשותפת היא אומרת: "לא על הפרק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 13:08 יז בסיון התשפב

חברת הממשלה: "הלכה למעשה אנחנו שתי מדינות לשני עמים"
שתי מדינות לשני עמים?, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הסוגיות מהן מנסה ראש הממשלה נפתלי בנט הן סוגיות שנמצאות במחלוקת עמוקה בין ושמאל, בין יהודים וערבים. השרה לשוויון חברתי מירב כהן, הגיעה הבוקר (ה') ל"וועידת הארץ לשותפות פוליטית יהודית ערבית" שמתקיימת במרכז פרס לשלום וחדשנות.

השרה מכחול לבן הפתיעה והתייחסה לנושא בו לרוב מתבטאים חברי מפלגות מהשמאל: "הלכה למעשה אנחנו שתי מדינות לשני עמים, אני לא באה ואומרת את זה כביקורת אבל זה נתון קיים", אמרה מירב כהן.

השרה התייחסה בדבריה גם לשיתוף פעולה אפשרי של הקואליציה עם הרשימה המשותפת: "ישיבה בקואליציה עם חברי המשותפת לא על הפרק, כשנגיע לתקציב לעניות דעתי צריך לדבר עם כולם, חרדים ליכוד וגם משותפת".

מירב כהן

מירב כהן | צילום: Flash90

מנגד, יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה אמר בוועידה: "אנחנו ששת חברי הרשימה המשותפת נצביע בעד פיזור הכנסת". 

חברו של עודה לרשימה, חבר כנסת אחמד טיבי אמר על תפקודם באופוזיציה: "אנחנו מעבירים חוקים ועושים את זה יפה, יש דברים שתלויים בנו. אין אף אחד בכנסת שלא מדבר עם המשותפת, לא אופוזיציה ולא קואליציה. אנחנו מחליטים ברשימה המשותפת על מה להגיד כן ועל מה לא.

הורוביץ: "בנט לא מפנה את ח'אן אל-אחמר כי הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הסביר בוועידה כי "בנט ראש ממשלה והוא לא מפנה את חאן אל אחמר, למה הוא לא מפנה? כי הוא נמצא בממשלה שאי אפשר לעשות בה הכל". 

על "אלימות המתנחלים" אמר: "אני אומר את זה לגנץ כל הזמן והוא כועס: הצבא לא פועל מספיק נגד אלימות המתנחלים".