נחמן שי: "אם לא נגיע למצב של שתי מדינות זאת תהיה טרגדיה"

במסגרת אירוע "שבת תרבות" שנערך בחולון התייחס שר התפוצות לפתרון לסכסוך הערבי-ישראלי, ואמר כי כבר כעת אנחנו נכנסים למסלול גרוע: "אני שובר את הראש מה יהיה עם נכדיי ונכדותיי, מה יהיה עם החיים שלהם אם לא ניפרד מהערבים" | צפו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/10/21 21:24 י בחשון התשפב

נחמן שי: "אם לא נגיע למצב של שתי מדינות זאת תהיה טרגדיה"
השר נחמן שי, צילום: Miriam Alster/Flash90

שר התפוצות נחמן שי ממפלגת העבודה התארח היום (ש') באירוע "שבת תרבות" שנערך בחולון, והתייחס בין היתר לסכסוך הערבי-ישראלי, בו ממשלת בנט-לפיד חזרה לעסוק לאחרונה. "הדבר המרכזי שאנחנו עושים בנוכחותנו בקואליציה, הוא למנוע לפחות את הסיפוח ואת הצעד הבא", אמר למראיינת נחמה דואק.

"אם לא נגיע למצב של שתי מדינות לשני עמים, ולהפרדה בנינו, זאת תהיה טרגדיה. אני אומר לך את זה באחריות, אנחנו נכנסים כבר עכשיו לתוך מסלול גרוע ואני שובר את הראש מה יהיה עם נכדיי ונכדותיי, ומה יהיה עם החיים שלהם, אם לא ניפרד מהערבים בצורה כזאת שתישאר לנו מדינה יהודית ודמוקרטית".

לפני כשבוע וחצי הגיעו נציגי מפלגת העבודה לביקור לא רשמי במוקטעה ברמאללה. הנציגים, בראשות מזכ"ל העבודה ערן חרמוני, נפגשו עם שרים בממשלה הפלשתינית, עם יועציו של יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים נוספים מהרשות והפת"ח. השר שי דיבר על תפקיד מפלגת העבודה בקואליציה: "הדבר המרכזי שאנחנו עושים בנוכחותנו בקואליציה, הוא למנוע לפחות את הסיפוח ואת הצעד הבא. המצב היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אם היתה ממשלת ימין 'על מלא מלא' כמו שהם אומרים, אז היה יכול להיות הרבה יותר גרוע".

שי אמר כי לדעתו היחס לפלשתינים צריך להשתנות. "גם במצב הנוכחי צריך להיות כבוד הדדי, צריך לשמור על כבודם של הפלשתינים, צריך לתת להם זכויות, צריך לאפשר להם תעסוקה וצריך לאפשר להם חיים. אי אפשר שלידינו יחיו אנשים שרמת החיים שלהם היא 10% מאיתנו".