הרב יובל שרלו זכה בפרס היוקרתי: "בונה גשרים בין חלקי העם"

פרס רוטנברג היוקרתי שמעניק האוניברסיטה העברית מדי שנה ליוצרים בתחום הרוח, כאשר כמה מהשמות הזוכים מוכרים בכל בית כמו נחמה ליבוביץ' | השנה הוחלט להעניק את הפרס לרב יובל שרלו: "איש חינוך מעורר השראה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/06/22 10:40 יז בסיון התשפב

הרב יובל שרלו זכה בפרס היוקרתי: "בונה גשרים בין חלקי העם"
הרב שרלו בקבלת הפרס, צילום: Igor Faberov

האוניברסיטה העברית החליטה להעניק את פרס רוטנברג לרב יובל שרלו, ראש ישיבת אורות שאול שעומד בראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר על פועלו למען החינוך היהודי. חברי ועדת הפרס נימקו את הבחירה ברב שרלו: "בחייו ובעבודתו, הרב שרלו מתגלה פעם אחר פעם כאיש חינוך מעורר השראה, הוא מסור לבניית גשרים בין חלקי העם, אינו חושש מלעסוק בנושאים מורכבים ומהווה מדריך רוחני עבור רבים החפצים לשמור על המסורת בעת המודרנית, תוך שהוא מקרב בין המגזרים השונים בציבור הישראלי"

הרב שרלו מצטרף לרשימה מכובדת של רבנים והוגי דעות אשר זכו בפרס רוטברג וביניהם: עמנואל לווינס, נחמה ליבוביץ, הרב ריסקין, אבנר שלו ועוד.

"כאיש חינוך מעורר השראה"

הרב שרלו עוסק בסוגיות רבות ונפיצות לאורך השנים, כאשר לארונה הוא מרבה לדבר עם סוגיית מצוקות הנפש, ואף שיתף פעולה עם חברת הכנסת מיכל וולדיגר כדי לקדם. לכיפה הוא אמר כי :"מצוקת נפגעי הנפש היא מהקשות ביותר. בעיקר לאור העובדה שמי שנמצא מחוץ לה - לא מסוגל להבינה.
רוב בני האדם מבינים כאב, קטיעת אבר, דלקת, התפשטות גרורות סרטניות. כל אלה לא קיימים אצל נפגעי הנפש".

רק בשבוע שעבר כתב בטור לאתר כיפה לקראת החופש הגדול כי: "אובדנות של בני נוער הולכת וגוברת... דווקא ביציאה מהתקופה הקשה והשחרור ממנה, ישנה עליה באובדנות זו. יש סימנים מוקדמים, אבל צריך לאתרם; באחוזים ניכרים – מישהו ידע על האפשרות הזו, אבל לא רצה "להלשין"; יש דרכים להתמודד עימה. לפחות חלקית. אלא שהקושי הגדול הוא האיתור של מי שזקוק לעזרה זו".