מחאת האוהלים חוזרת: התכנית של גיא לרר נגד יוקר המחיה

בתוכנית "הצינור" קראו לציבור לפעול נגד עליית המחירים בצורה פשוטה ועדיין יצירתית, "בזמן הקרוב, יוזמות האוהלים ילכו ויתרחבו. פשוט הצטרפו אליהם. ללילה. לשבוע. לשעה. ואם אין יוזמה בסביבה, תקימו אחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/22 21:07 טו בסיון התשפב

מחאת האוהלים חוזרת: התכנית של גיא לרר נגד יוקר המחיה
מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד לפני שנה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מספר חודשים חלפו מאז "מרד הפסטה", כאשר חברת אסם הודיעה על עליית מחירים ולאחר זעם הצרכנים חזרה בה והודיעה על ביטול. כזכור, בתוכנית "הצינור" של רשת 13 בהגשת גיא לרר פרצה המחאה, ובתוכנית אף יזמו מארז מוצרים חלופי וזול יותר. 

כעת, עם עליית מחירי הדלק בתחילת החודש, יצאו בצינור ביוזצה חדשה להוזלת יוקר המחיה. הפוסט שעלה בחשבון הפייסבוק של התוכנית, נאמר כי אין אפשרות להחרים דלק או דירות, אולם, הציבור יכול לבחור בפעולה פשוטה הרבה יותר, מחאה מחוץ לבית. 

מגיש

מגיש הצינור גיא לרר צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

"בימים האחרונים דיברנו עם התחלה של כמה יוזמות אוהלים מקומיות. מצוין. הממשלה לא עושה כלום כי היא חושבת שאחרי הפסטה חזרנו להיות אדישים. עכשיו צריך להראות להם שוב שאנחנו לא", כך נכתב, "בזמן הקרוב, יוזמות האוהלים ילכו ויתרחבו. פשוט הצטרפו אליהם. ללילה. לשבוע. לשעה. ואם אין יוזמה בסביבה, תקימו אחת. תתחילו לבד ובהמשך אולי יבואו פעולות מאורגנות, אחודות וחזקות יותר". 

קיפלתם את ענקיות המזון שביטלו את עליות המחירים המתוכננות כי הבינו את הכוח שלכם

עוד הסבירו בפוסט כי בכך למעשה המוחים השוהים באוהלים יגרמו לשינוי. "אם תצאו, הם יפנו את כל היומן כדי לנסות לפתור לנו את הבעיות. התקשורת תעסוק פחות ברכילות פוליטית ויותר במצוקות היומיומיות של כולנו. עשיתם כבר שינוי בקטן, קיפלתם את ענקיות המזון שביטלו את עליות המחירים המתוכננות כי הבינו את הכוח שלכם. זמן לטפל בדברים הגדולים יותר". בנוסף, היוזמים הציעו לגולשים לתקשר ביניהם בתגובות לפוסט כדי ליצור מחאות מקומיות וחדשות.