גיא לרר על צעדי הממשלה: "הציבור מאס בספינים, המחאה לא תיפסק"

מוביל מחאת הפסטה, איש התקשורת גיא לרר, ראה אתמול את התכנית הכלכלית של בנט וליברמן ולא התרשם: "הציבור מאס בספינים, אנחנו יודעים שיבואו לוביסטים ויבזזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 08:17 ט באדר א'

גיא לרר על צעדי הממשלה: "הציבור מאס בספינים, המחאה לא תיפסק"
גיא לרר, צילום: Flash90

אחד ממובילי המחאה החברתית בעקבות עליית המחירים הוא איש התקשורת גיא לרר שהוביל את מרד הפסטה. לרר לא התרשם מהתכנית הכלכלית שהציגו אמש שר האוצר, ראש הממשלה ושרת הכלכלה, ואחרי שהוזכר במסיבת העיתונאים, תקף: "עדיין לא רואים את ההוזלה".

גיא לרר: "הציבור מאס לחלוטין ואם לא ייראה תוצאות מייד בכיס המחאה לא תיפסק"

מייד אחרי הצגת התכנית הודיע לרר: "המחאה באה כי הציבור מאס בספינים. אם הציבור לא ירגיש  את הדבר הזה מיד בכיס, ואני מסופק, כי הבשורות הגדולות: ירידה של 3% (במחירי החשמל) שהיא רק חלק מעלייה, זאת אומרת שבסופו של דבר עדיין מחיר החשמל עולה ועדיין לא רואים את ההוזלה מייד בסופר".

לרר הוסיף ותקף: "אנחנו יודעים שיבואו לוביסטים ויבזזו במחילות של הכנסת ומסביב לשולחנות של הוועדות וייקחו את מה שחשוב. ראינו את רפורמת הייבוא: מחריגים ממנה דברים, לא על הדיאורדורנטים ולא על הדברים החשובים והגדולים באמת, ובזה הציבור מאס חלוטין ואם לא ייראה תוצאות מייד בכיס המחאה לא תיפסק".

בתחילת השבוע יצא לרר ביוזמה חדשה. בפוסט שעלה בעמוד הרשמי של התוכנית הצינור בהגשתו, הושק מארז המחאה, כלומר, שנים עשר מוצרי יסוד בסיסיים "שאנחנו מביאים מחברינו ברשת 'אשל ירושלים', ישר אליכם. יש כאן מוצרי ייסוד מעולים. בדקנו. אנחנו, המשפחה, החברים". 

"זה הכלי האפקטיבי שלנו לקנות בזול ולהביע מחאה על תחושת העלבון שכולנו חשים עם כל קניה בסופר. כל המוצרים שאתם רואים כאן ברשימה יעלו רק 45(!) שקלים. מיותר לציין שאנחנו לא מרוויחים על זה שקל". 

עוד פירטו כי אפשר יהיה לאסוף את המשלוח באחת מנקודות החלוקה או להוסיף דמי משלוח, "שעדיין ישאירו את החבילה זולה בהרבה ממקבילתה המונופוליסטית". בנוסף, קיימת האפשרות לתרום את המארז המיוחד והמוזל לנזקקים.