למרות המתיחות הפוליטית: ביידן יגיע לביקור רשמי בישראל

נשיא ארצות הברית צפוי להגיע בתחילת החודש הבא לביקור בן 40 שעות, ולאחר מכן יבקר אף בסעודיה. מטרת הביקור תהיה "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/22 15:29 טו בסיון התשפב

למרות המתיחות הפוליטית: ביידן יגיע לביקור רשמי בישראל
הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי להגיע לביקור רשמי בישראל בחודש הבא. על פי הודעת הבית הלבן, הנשיא יגיע ב-13 ביולי בערב והביקור, הראשון בתפקידו הרשמי, ימשך 40 שעות. מטרת הביקור תהיה "לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ביקורו של הנשיא ביידן בישראל יעמיק את היחסים המיוחדים וכן את השותפות האסטרטגית בין המדינות, כמו גם את מחויבתה של ארה"ב לביטחון וליציבות של ישראל והאזור". 

במסגרת ביקור הנשיא, ייחשפו צעדים של ארה"ב לחיזוק השתלבותה של ישראל במזרח התיכון ולשגשוג האזור כולו, לצד הסכמות על חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני והאזרחי בין ארה"ב וישראל באופן שיביא את הברית בין המדינות לשיאים חדשים. 

ביידן גם יערוך ביקור ארוך יותר בכל המזרח התיכון, ולאחר ישראל יגיע גם לרשות הפלשתינית ואז יטוס ישירות לעיר ג'דה בסעודיה, שם הוא צפוי לפגוש עשרה מנהיגים אזוריים, ובהם יורש העצר הסעודי. 

ביידן יגיע היישר למתיחות הפוליטית בירושלים, ובימים אלו קשה לדעת האם עד חודש יולי הממשלה תתייצב או דווקא תקרוס. כזכור, בימים האחרונים הודיע חבר הכנסת ניר אורבך מימינה על פרישתו מהקואליציה עד לאישור תקנות יו"ש, הארכות תוקפן של התקנות נפלו במליאה עקב חוסר תמיכה של חברי הכנסת מטעם הקואליציה עצמה, מאזן גנאים מרע"מ וג'ידא רינוואי זועבי ממרצ. בקיץ שעבר המריא ראש הממשלה נפתלי בנט לביקור רשמי ראשון בארצות הברית, ובמהלכו נפגש עם הנשיא האמריקאי.

(בנט נוחת בארצות הברית לביקור הרשמי והראשון)