קרב בימינה: "הטלפון של כהנא לטיבי היה טעות"

סגן השר אביר קארה תוקף את ההתנצלות של חברו למפלגה בפני חבר הרשימה המשותפת וטוען: "טיבי לא צריך להיות בכנסת". "לא פוסל ישיבה עם הליכוד", הוסיף קארה והדגיש: "עדיף למצוא ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית. למה שאפסול 30 מנדטים?"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/06/22 11:10 טו בסיון התשפב

קרב בימינה: "הטלפון של כהנא לטיבי היה טעות"
בנט וקארה, נגד ההתנצלות של כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האמירה של מתן כהנא על הערבים ממשיכה לעורר סערה. אחרי שאמר: "אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה", התנצל סגן שר הדתות בפני חבר הכנסת אחמד טיבי ופרסם הבהרה פומבית, כהנא חוטף ביקורת גם מתוך מפלגתו.

בריאיון לגלי צה"ל, סגן השר אביר קארה טען: "הטלפון של כהנא לטיבי היה טעות. אחמד טיבי לא צריך להיות בכנסת. הרשימה המשותפת היא הרשימה המפלגת, אני לא מדבר איתם", אמר קארה והתייחס לחבר אחר ממפלגתו, ניר אורבך שהודיע אתמול על פרישתו מהקואליציה עד העברת תקנות יו"ש: "קורא לכל החברים שלי להתעשת כדי שהקואליציה תוכל לתפקד כמו שצריך ולחזור למסלול".

"אני הייתי מוכן לממשלת ימין מלא-מלא, אם יש ממשלה כזאת - בבקשה. אבל אם אין - אני מתנגד לבחירות", אמר סגן השר במשרד ראש הממשלה והצטרף לאמירה של חברתו לימינה שירלי פינטו: "לא פוסל ישיבה עם הליכוד. אני נגד בחירות מיותרות, עדיף למצוא ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית. למה שאפסול 30 מנדטים?".

גם בציונות הדתית תקפו את סגן שר הדתות על ההתנצלות בפני אחמד טיבי: "עתידו הפוליטי של מתן כהנא תלוי לחלוטין באחמד טיבי, יועצו של ערפאת. תראו כמה מהר הוא נלחץ ממנו ורץ להתנצל. לא ניתן לו להפוך גם את עתידה של המדינה היהודית לתלוי בטיבי וחבריו תומכי הטרור. נחליף בעזרת השם את הממשלה הזו בממשלה יהודית, ציונית ולאומית טובה לישראל".