כהנא התנצל בפני טיבי: "בחירת מילים לא מוצלחת"

אחרי שאמר כי היה "שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ", סגן שר הדתות שוחח עם חבר הכנסת אחמד טיבי, התנצל ופרסם הודעת הבהרה: "צריך למצוא דרך לחיות כאן ביחד. הממשלה הנוכחית היא צעד חשוב בכיוון הזה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/06/22 07:41 טו בסיון התשפב

כהנא התנצל בפני טיבי: "בחירת מילים לא מוצלחת"
כהנא, , צילום: Gershon Elinson/Flash90

"אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה": כך אמר אתמול (ב') סגן שר הדתות מתן כהנא בשיחה עם תלמידי תיכון באפרת ועורר סערה.

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף אותו ואמר: "יש כפתור שיעלים אותך מהממשלה והכנסת. אלחץ עליו בקרוב". זמן קצר לאחר מכן, כהנא התקשר לטיבי והתנצל. לדבריו מדובר בבחירת מילים לא מוצלחת. טיבי ביקש שיתנצל פומבית וכהנא הבטיח לתקן "יש סכסוך אבל אני לעולם לא היית אומר שצריך להעביר את היהודים ברכבות. זה נורא", אמר חבר הרשימה המשותפת.

לאחר השיחה עם טיבי פרסם סגן שר הדתות הבהרה: "‏בשיחה שקיימתי אמש עם תלמידים חזרתי על ההבנה המובנת מאליה שלא אנחנו ולא הערבים הולכים לשום מקום ולכן צריך למצוא דרך לחיות כאן ביחד. הממשלה הנוכחית היא צעד חשוב בכיוון הזה. בשטף דבריי הייתה גם בחירת מילים לא מוצלחת".

"הייתי שולח את הערבים ברכבת לשוויץ"

סגן השר כהנא העביר שיחה בתיכון "דרך אבות" באפרת והבהיר להם כי לדעתו אין סיכוי בעתיד הקרוב לשלום עם הפלשתינים, כך על פי תיעוד שפורסם הבוקר (ג') בכאן חדשות. "אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה", אמר כהנא והבהיר: "אין כפתור כזה, כנראה נועדנו פה להתקיים על האדמה הזו באיזושהי צורה".

"המחשבה בעיניי שאם אנחנו נחזור לקווי 67' יהיו פה שתי מדינות שיחיו בשלום זו עם זו - אני חושב שזה קשקוש. הם לעולם לא יוותרו על בית גמליאל ועל שייח' מוניס – על אוניברסיטת תל אביב. הערבים מספרים לעצמם סיפור אחר, אנחנו יודעים שהוא לא נכון ושהוא קשקוש. הם מספרים לעצמם שהם אלו שגרו פה תמיד ואנחנו באנו וגירשנו אותם", המשיך סגן השר.

בסקר שפורסם אתמול (ב') הוצגה השאלה "האם אתה בעד או נגד שילוב מפלגה ערבית בקואליציה בעתיד?". 56 אחוזים אמרו שהם נגד שילוב מפלגה ערבית בקואליציה מול 31 שתמכו. לעומת זאת, 51 מהערבים תמכו בשותפות יהודית ערבית בממשלה מול 62 אחוזים מהיהודים שמתנגדים לכך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן