נחשפו רכבי השטח החדשים של היחידות המיוחדות | צפו

משרד הביטחון הודיע כי רכבי השטח החדשים ייוצרו במפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר-שבע, ויספקו עבודה לכ-300 עובדים מאזור הדרום. שלדג ומגלן ייהנו מרכבי ה-Z-MAG וה-ZD החדשים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/06/22 15:17 ט בסיון התשפב

נחשפו רכבי השטח החדשים של היחידות המיוחדות | צפו
רכב השטח החדש של היחידות המובחרות, צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

מנהל הרכש במשרד הביטחון הודיע היום (ד') כי ירכוש מהתעשייה האווירית מאות רכבי שטח קרביים ליחידות המיוחדות בצה"ל. רכבי השטח ייוצרו במפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר-שבע, רמת"א לשעבר, ויספקו עבודה לכ-300 עובדים מאזור הדרום.

 

בטקס בראשות סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', ראשי התעשייה האווירית ועשרות מעובדי מפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר שבע, חתם ראש מנה"ר על הזמנה לייצור של מאות רכבי שטח קרביים לצה"ל.

רכבי ה- Z-MAG וה-ZD שמגלן ושלדג יקבלו

רכבי ה- Z-MAG וה-ZD שמגלן ושלדג יקבלו צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

במסגרת ההסכם, שנאמד ביותר מ-100 מיליון שקלים, תייצר התעשייה האווירית בקו הייצור החדש במפעל, את רכבי ה-Z-MAG וה-ZD ומיועדים למשימות של היחידות המיוחדות בצה"ל, בהן שלדג ומגלן. התעשייה האווירית משתפת פעולה בייצור הרכבים עם עידו כהן וחברת TAG האמריקאית.

רכבי הקומנדו החדשים הינם בעלי יכולת עבירות יוצאת דופן בכל מתארי השטח. הם מסוגלים לשאת לוחמים וציוד במשקל של 1.5-2.5 טונות, בהתאם לסוג הרכב, במגוון של משימות, לרבות אספקה ופינוי פצועים. הרכבים יתבססו, בין השאר, על מכלולים אזרחיים, שיבטיחו אמינות גבוהה ותפעול זול יחסית. 

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מערכת הביטחון, בהובלת מנהל הרכש, תמשיך לחתור להצטיידות מהתעשיות הישראליות, שהן איכותיות ומספקות פרנסה לעשרות אלפים. הדגש שאנו שמים על הנגב והגליל, הוא חלק בלתי נפרד מה-DNA של משרד הביטחון וצה"ל".

300 עובדים מאזור הדרום יעבדו בייצור הרכבים

300 עובדים מאזור הדרום יעבדו בייצור הרכבים צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון