גנץ הודיע על הרחבת המשמר הלאומי: "נשאף לגייס עוד עשרות אלפים"

שר הביטחון גנץ התייחס בטקס ההוקרה ליחידות מילואים מצטיינות בבית הנשיא לאיומים מבית אך גם לאלה מאיראן: "כוחות הביטחון תמיד ידעו להגן על מדינת ישראל ואזרחיה מול כל איום, ולתת מענה לכל פגיעה בביטחוננו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/06/22 19:21 יד בסיון התשפב

גנץ הודיע על הרחבת המשמר הלאומי: "נשאף לגייס עוד עשרות אלפים"
גנץ, המשמר הלאומי יורחב, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ השתתף היום (ב') בטקס הוקרה ליחידות מילואים מצטיינות בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי והתייחס לאיומים שהושמעו מכיוון איראן בימים האחרונים, ולאור העלייה בדיווחי המודיעין על חוליות טרור המתכננות לפעול נגד ישראלים בטורקיה.

"אנחנו רואים את מרחב האיומים משתנה ומתעצם במגוון חזיתות ולכן פועלים באופן משמעותי לבניין הכוח של צה"ל ושל כל זרועות הביטחון, ולצד זאת להגדלת שיתופי הפעולה שלנו עם ארצות הברית, בעלת בריתנו החשובה ביותר ועם מדינות נוספות באזור", אמר גנץ והדגיש כי, "כולנו גם רואים את התוקפנות הגוברת של איראן. כוחות הביטחון תמיד ידעו להגן על מדינת ישראל ואזרחיה מול כל איום, ולתת מענה לכל פגיעה בביטחוננו. כך היה וכך יהיה גם בעתיד".

גנץ התייחס ליחידות המילואים שזכו בהצטיינות ואמר: "אמנם לא כל העם במילואים אבל כל העם מאחורי המילואמניקים. אנחנו פועלים להבטיח את כשירות המערך באופן חסר תקדים כפי שעשינו בתרגיל 'מרכבות האש'. ולצד זאת אנחנו עמלים על עוד כלים לחיזוק מערך המילואים ודגש על חיזוק מערך המילואימניקיות שלשמחתי אנחנו רואים כאן יותר ויותר גם מהן".

"עלינו לתת רוח גבית לרוח ההתנדבות הישראלית", הוסיף שר הביטחון וציין כי צה"ל פועל להרחבת היקף המשמר הלאומי: "זהו מהלך שאנו מקדמים במסגרת רפורמת השירות. כבר בימים אלו, כלקח מ״שומר החומות״, צה"ל מעמיד לרשות המדינה את התשתית ל-"משמר הלאומי" על בסיס 12 גדודים של פיקוד העורף, ו-4 פלוגות מג"ב – מהלך שילך ויתרחב, והוא צורך דחוף למגוון תרחישים. נשאף לגייס עוד עשרות אלפי משרתים בסדיר ובמילואים מכל חלקי החברה הישראלית, להתמודדות גם עם אסונות לאומיים ואירועים אזרחיים, כפי שראינו גם בקורונה וגם במשימת העלייה והקליטה".