פרסום כיפה סערת דגל הגאווה: "מקווה שהמועצה לא תיכנע לבית הספר הדתי"

בעקבות הפרסום בכיפה על הדרישה של בית הספר הדתי נועם נצרים להסיר את דגלי הגאווה במועצה האזורית אשכול, חבר הכנסת מוסי רז מחזק את המועצה ואומר: "מדהים לגלות עד כמה גדולה ההתנגדות לפלורליזם בשנת 2022"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי, אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/06/22 22:46 יב בסיון התשפב

סערת דגל הגאווה: "מקווה שהמועצה לא תיכנע לבית הספר הדתי"
מוסי רז, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בסוף השבוע פרסמנו באתר כי לאחר שבמהלך חודש הגאווה נתלו דגלי ושלטי גאווה במועצה אזורית אשכול, אחד מהם אף הושחת ומנהלת בית הספר נעם נצרים, דרשה מראש המועצה להסירם, ואיימה: "לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים". בעקבות הפרסום חבר הכנסת מוסי רז קורא למועצה לא להתקפל. 

מוסי רז: "אני מקווה שהמועצה לא תיכנע"

"מחזק את החלטת המועצה האיזורית אשכול לתלות שלטים של גאווה, קבלה ופלורליזם. מדהים לגלות עד כמה גדולה ההתנגדות עדיין, גם ב-2022, ועד כמה ארוכה עוד הדרך לפנינו.  אני פונה למועצה האיזורית, למורים ולרבנים ומפציר בהם לחשוב על בן או בת נוער, ששומעים השכם והערב מהמבוגרים בחייהם כי האהבה והזהות שלהם היא חטא", כתב רז בעקבות הפרסום. רז הוסיף: "אני מקווה שהמועצה לא תיכנע לבית הספר הדתי, ולהעביר מסר לכלל תושבי המועצה ובמיוחד לאותם נערים ונערות כי הם שווי ערך ורצויים בשטחה".

"לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים"

כאמור, במכתב אותו פרסמנו בסוף השבוע פונה מנהלת בית הספר לבנות במועצה אזורית אשכול טלי וינגוט, לראש המועצה גדי ירקוני בדרישה להסיר את דגלי הגאווה במועצה, בטענה של פגיעה ממשית ברגשות התלמידות. "נדהמנו והצטערנו לראות תליית דגלים ברחבי המועצה ועל גבי מבנים מרכזים במועצה", פתחה וינגרוט את פנייתה, "דגלים אשר עוסקים בלב ליבו של המחלוקת במדינת ישראל - שימור המשפחה היהודית, בתפארתה, בקדושתה להמשך דורי דורות נוספים של עם ישראל".

לטענת מנהלת בית הספר, "נקיטת עמדה חד צדדית זו, אינה מאפשרת לנו כמוסד של המועצה, וכחלק אינטגרלי של המועצה, לצרוך וליהנות משירותי המועצה. ביום שלישי ה-21.06 אמור להתקיים אירוע של בית ספרנו במועצה אזורית אשכול. לצערנו לא נוכל לקיימו במועצה כל עוד דגלים אלו מונפים ותלויים. בקיר האולם בו נופיע, דגלים אלו מודיעים בגאון על רמיסת ערכי התורה הקדושה ומצוותיה, על זלזול בערכים אשר הם בבסיס חינוך תלמידותינו. לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים".