תיעוד חדש מוכיח את טענת העולים: הר הבית נסגר מוקדם מהרגיל ביום ירושלים

למרות הכחשות מצד משטרת ישראל על כך שהר הבית נסגר מוקדם מהצפוי לעליית יהודים, תיעוד חדש שנתפס במצלמת פעיל "בידינו" ואותו אנחנו מפרסמים, מוכיח כי ההר נסגר כבר בשעה 10:28: "אל תעלו יותר, תסגרו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/22 10:16 יא בסיון התשפב

תיעוד חדש מוכיח את טענת העולים: הר הבית נסגר מוקדם מהרגיל ביום ירושלים
מפקד מרחב דוד, נתי גור, צילום: צילום מסך

במהלך יום ירושלים דיווחנו כי המשטרה הורתה לסגור את הר הבית לכניסת יהודים כ-20 דקות לפני הזמן המוגבל ממילא, ועל כך שבמשטרה הכחישו את הדבר. הכחשת המשטרה היתה תמוהה מאוד בשל מאות יהודים שהמתינו להיכנס להר לאחר עמידה ממושכת. הבוקר (ו') אנחנו מפרסמים תיעוד חדש שמוכיח את טענת העולים.

במצלמת ארגון "בידינו - למען הר הבית" נתפסה ההוראה של מפקד מרחב דוד, נתי גור, לסגור את הר הבית לכניסת יהודים כבר בשעה 10:28. נזכיר כי על פי הנהלים הלא פשוטים, ההר אמור להיסגר לעולים יהודים בשעה 11:00. "אל תעלו יותר, תסגרו" - מורה מפקד המרחב לדני מזרחי, מפקד יחידת המקומות הקדושים בזמן שלמטה מאות יהודים מחכים לעלות שעות רבות בשמש הקופחת בדוחק ולחץ. ההערכות מדברות על מעל 500 איש שלא זכו לעלות להר הבית ביום ירושלים חרף הגעתם המוקדמת.

למרות סגירתו המוקדמת של ההר ביום חגה של ירושלים, נרשם שיא במספר העולים היומי להר עם 2,626 יהודים שעלו להר ביום אחד. בארגון מעריכים כי 500-1,000 יהודים לא זכו לעלות כלל "בשל היערכות לקויה של הרשויות והמשטרה". מדובר על עלייה של 26% מהשיא הקודם, גם הוא ביום ירושלים לפני ארבע שנים אז עלו להר הבית 2,084 יהודים ביום אחד. עוד נציין כי בחג השבועות עלו להר 754 יהודים, כך על פי נתוני משטרת ישראל

שיחת שימוע לפני הרחקה מהר הבית

ביום שני השבוע, במהלך עלייה בהובלת מנכ"ל הארגון, תום ניסני, שסיים הרחקה בת חצי שנה מהר הבית, התנכלו קציני המשטרה לעולים במהלך ביקורם במקום הקדוש. באזור הצפוני של הר הבית החלו העולים, כ-30 במספר, לשיר כפי שנעשה ותועד בעשרות מקרים בשבוע האחרון אך קציני המשטרה החליטו להוציא את הקבוצה באמצע עלייתה.

לטענת פעילי הארגון, עם הוצאתם משער הברזל של הר הבית, החליטו במשטרה בהוראה מגבוה לעכב מספר מועט של עולים מתוך הקבוצה, רובם ככולם פעילי "בידינו". ניסני אף התבקש "להתקשר ולתאם שיחת שימוע לפני הרחקה מהר הבית", זאת ללא כל מסמך רשמי או זימון רשמי לשימוע כדין. כלומר, במשטרה מתכננים שוב להרחיק את ניסני מהר הבית לתקופה ארוכה, וזאת כאשר רק השבוע חזר להר לאחר הרחקה ארוכה, כך לטענתו. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן