יהורם גאון על ביקור השר הטורקי בהר הבית: "צריך לעדכן במילון את המילה ריבונות"

הזמר והשחקן יהורם גאון איש ירושלים מוכר, יצא נגד דרישת השר הטורקי ששוטרים ישראלים לא יעלו איתו להר הבית "במילון תחת הערך ריבונות כתוב "עצמאי", "שליט על ארצו" "ישראל היא מדינה ריבונית" ההוצאה האחרונה של המילון 1977 צריך לעדכן את המילה ריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/22 13:39 כח באייר התשפב

יהורם גאון על ביקור השר הטורקי בהר הבית: "צריך לעדכן במילון את המילה ריבונות"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יהורם גאון, סמל ירושלמי וותיק התבטא נגד ההתנהלות מול שר החוץ של טורקיה שביקש ששוטרים ישראלים לא יעלו איתו להר הבית, גאון העלה תמיהה, מה היה קורה לולא שר החוץ שלנו היה מבקש ממשטרת טורקיה ששוטרים טורקים לא יצטרפו אליו לסיורים בבתי כנסיות במדינה,  כי זה עושה להם רע על הנשמה. והניח שהדבר לא היה מקובל. 

"אני יודע שפוליטיקה היא עקלקלה ובלתי צפויה ונעשים בה לעיתים דברים לא מובנים כי צריך בה לוותר הרבה ולהבין, ולחשב סיכונים כנגד סיכויים ומה בדיוק אני ארוויח, אם אוותר ומה אפסיד אם לא, הכל ברור.

אבל סתם כדי להבין את המצב המביך של ביקור השר הטורקי אצלנו, שביקש ששוטרים ישראלים לא יעלו איתו להר הבית, תארו לכם ששר החוץ שלנו נמצא בביקור בטורקיה והוא מתעתד לבקר בבית כנסת שבמרכזה של הבירה הטורקית , והוא מבקש מן השלטונות הטורקיים של בית הכנסת הזה שלא יתלוו אליו שוטרים טורקים, כדי לא לעצבן את מתפללי בית הכנסת, כי כשהם רואים שוטרים טורקים זה עושה להם רע בנשמה." 

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

"אם השר היה מתעקש אני כמעט בטוח שהיו אומרים לו אז אל תבוא"

גאון המשיך להסביר את הסיטואציה מראות עיניו והמשיך לטעון לכך שהדרישה הטורקית התקבלה בארץ בהבנה אך אם היה מדובר במצב ההפוך זה ממש לא היה נגמר כך "אני מאמין שהיו עונים לו שזה לא ניתן כי הוא אורח בבירה הטורקית, וכל מוסדותיה כולל מוסדות היהודים הם בריבונותה של הארץ , חיילים טורקים חייבים לבוא איתו לא רק כדי לשמור עליו ,אלא גם כסמל לריבונות הטורקית בכל ארץ טורקיה, ואם השר היה מתעקש אני כמעט בטוח שהיו אומרים לו אז אל תבוא, כי הריבונות שלנו על ארצנו חשובה לנו יותר ממך ומהביקור שלך , מה גם שאם נוותר זה יהיה פתח לביקורים אחרים שיעדיפו בלי שוטרים טורקים.

לבסוף סיים גאון את דבריו בעקיצה אל עבר השלטונות הישראלים "במקרה שלנו הגיע השר הטורקי וביקש שבביקורו בהר הבית יהיו רק שוטרי וואקף ולא אף אחד ממשטרת ישראל "שלא באים טוב" למוסלמים. במילון אבן שושן תחת הערך ריבונות כתוב "עצמאי", "שליט על ארצו" "מדינת ישראל היא מדינה ריבונית" ההוצאה האחרונה של המילון 1977 צריך לעדכן את המילה ריבונות".