משבר פוליטי אטילה שומפלבי תוהה: "אם הממשלה מתפרקת - ממשיכים להגיד רק לא ביבי?"

הפרשן הפוליטי התייחס לאסטרטגיה של מה שהוא מכנה "המחנה הליברלי-דמקורטי", ואמר כי "המחנה הזה שכח את היעד, והיעד הוא לבצר את הדמוקרטיה הישראלית מהפינדרוסים למיניהם" | על גנץ: "היה אמיץ מאוד וצודק מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/22 08:37 יא בסיון התשפב

אטילה שומפלבי תוהה: "אם הממשלה מתפרקת - ממשיכים להגיד רק לא ביבי?"
שומפלבי, צילום: Flash90

ממשלה מתפרקת. הפרשן הפוליטי אטילה שומפלבי התייחס הבוקר (ו') לתוצאות האפשריות למשבר הקואליציוני החמור ביותר מאז הוקמה ממשלת בנט-לפיד לפני כשנה. שומפלבי התייחס לאסטרטגיה של מה שהוא מכנה "המחנה הליברלי-דמקורטי", וניתח את הדרך בה צריכים אנשי המחנה לנקוט.

"יש פה שי אופציות אמיתיות", פתח ואמר שומפלבי בתכנית הבוקר שח חדשות 13, "אופציה אחת הכול מתפרק והחרמות והווטואים נשארים ואין ממשלה אחרת. לכן אנחנו מדברים על בחירות. אני חושב שהגיע הזמן להחיל לחשוב שוב על מה יהיה". שומפלבי הסביר: "נגיד יהיו בחירות ונגיע לסוג של תיקו, מה עושים? האם ממשיכים להגיד 'רק לא ביבי'?".

"אני אומר את זה למחנה הליברלי-דמוקרטי שבעיני אחת הבעיות של המחנה הזה, אל מול השמרנים והביביסטים - השאלה היא מה היעד? לשם מה אתם נמצאים בכנסת ונלחמים. נדמה לי שהמחנה הזה שכח את היעד, והיעד הוא לבצר את הדמוקרטיה הישראלית מהפינדרוסים למיניהם". 

עוד הוא אמר כי לדעתו הגיע הזמן להתחיל ולשאול האם "החרם על נתניהו יכול וצריך להתקיים במחנה הדמוקרטי. משום שאם המטרה היא בסופו של דבר היא להגן על מערכת שלטון החוק ועל  הדמוקרטיה, צריך לבלום את נתניהו מבפנים, לא מבחוץ". 

לבסוף החמיא לשר הביטחון בני גנץ: "בעניין הזה גנץ היה אמיץ מאוד וצודק מאוד משום שהוא בנקודה מסוימת בזמן ההוא. לא רק שבלם את נתניהו, אלא הפיל את נתניהו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן