עונת הגירודים התחילה: 6 טיפים שירחיקו את היתושים

יחד עם חודשי הקיץ החמים מגיע הזמזום הטורדני שמבשר על עקיצות וגירודים. הנטורופתית מורן שטרום ממליצה על מספר טריקים טבעיים שיצילו את הקיץ, בדרך טבעית, וימנעו מכם להיעקץ ולהתגרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/22 15:02 י בסיון התשפב

עונת הגירודים התחילה: 6 טיפים שירחיקו את היתושים
צילום: shutterstock

מזג האוויר מתחמם בקצב מטריד ובימים הקרובים יעשה חם מהרגיל עד שרבי, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הטמפרטורות הגבוהות מוציאות החוצה את כל היתושים והברחשים שהתחבאו בחורף ולפי קצת ההתרבות שלהם והעקיצות שלנו, נראה כי הם לא מתכננים ללכת לשום מקום. 

כך תימנעו בדרך טבעית מעקיצת יתושים בחודשי הקיץ 

1. מאוורר בנוסף למזגן

הפעילו מאוורר בבית ובגינה, בלי קשר למזגן הפועל כדי להקל על עומס החום. הרוח שמנשבת בקצב מונוטוני תקשה על נקבת היתוש לעקוץ.

הרוח תקשה על היתושות, מאוורר תקרה

הרוח תקשה על היתושות, מאוורר תקרה צילום: shutterstock

2. הימנעו מאלכוהול וחריף

כשאנחנו שותים אלכוהול ואוכלים אוכל חריף אנחנו פולטים יותר פחמן דו חמצני בנשימה שמתריע לנקבות היתושים לבוא ולעקוץ. לכן, אם אתם נמצאים באוויר הפתוח בו יש היתכנות גבוהה ליתושים, השתדלו להימנע משתייה מופרזת. 

3. ספורט

אימון בשעות הערב גורם לפחמן דו חמצני בנשימה שמזמן את נקבת היתוש לעקוץ. לכן, העדיפו להתאמן בבוקר. בנוסף, חומצת החלב שמופרשת בשרירים במהלך פעילות מאומצת עלולה למשוך את היתושות. הנקבות עוקצות והן נמשכות לכהה יותר. אם אתם יוצאים בערב, לבשו בגדים בהירים כדי להקשות עליהן את המלאכה. 

 4. מרכיב הקסם מהצומח

מרכיב קסם שדוחה יתושים מהצומח הוא הצנטרונלה - חומר בריח לימוני, צמחי שנמצא בנרות, תכשירי מניעה וקרמים טבעיים שניתן לקנות בפארמים ללא מרשם, היתושים מזהים ובורחים מהריח שלו. אפשר גם להדליק נר צטרונלה שעשוי משעווה צמחית ונחשב לדרך טבעית ונעימה להרחקת יתושים.

הר ציטרונלה

הר ציטרונלה צילום: עדי גלעד

5. השתמשו בעשב לימון

רעננו את סביבת הבית. רכשו במשתלה לימונית, אקליפטוס לימוני גרניום ולבנדר, הריח העדין שלהם יהווה כמו חומת מגן מהיתושים.

6. אל תגרדו

הנקבות מריחות דם וכך גירוד עקיצה תזמין עקיצה נוספת. לכן, למרות הפיתוח העצום, הימנעו מגירודים ככל האפשר, גרד של עקיצה עלול לגרום לגירוי ודימום באזור להפוך אותנו לטרף קל. אפשר להרטיב את העור במים קרים כדי להקל על הכאב או למרוח אלוורה.

למרות הפיתוי אסור לגרד

למרות הפיתוי אסור לגרד צילום: shutterstock

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן