"מסע הרג": כתב אישום הוגש נגד המחבלים מהפיגוע באלעד

כתב אישום חמור הוגש נגד אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר שביצעו את הפיגוע במוצאי יום העצמאות האחרון בו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו חמישה. השניים הצליחו להימלט אך נתפסו לאחר 3 ימי חיפושים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/22 09:36 י בסיון התשפב

"מסע הרג": כתב אישום הוגש נגד המחבלים מהפיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד, "יצאו למסע הרג", צילום: Jamal Awad/Flash90

פרקליטות מחוז מרכז פלילי הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר, שני המחבלים מהפיגוע בעיר אלעד במוצאי יום העצמאות האחרון בו נרצחו שלושה ישראלים - יונתן חבקוק ז"ל, בועז גול ז"ל ואורן בן יפתח ז"ל.

כתב האישום מייחס להם רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות וכניסה לישראל שלא כדין. התיק נחקר על ידי שב"כ וימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו, הנאשמים תכננו לבצע פיגוע רצחני בישראל, זאת ממניעים לאומניים ואידיאולוגיים, ובמטרה לגרום למותם של יהודים ישראלים באשר הם. לצורך כך, הצטיידו המחבלים מבעוד מועד בסכינים ובגרזנים, והסתננו לישראל ב-5 במאי. עם הגעתם לאלעד, רצחו הנאשמים את הנהג שהסיע אותם בדקירות סכין רבות בפניו ובצווארו ומיד לאחר מכן יצאו למסע הרג ברחובות העיר כשהם חמושים בגרזנים. 

במהלך מסע ההרג רצחו המחבלים שני קורבנות נוספים וניסו לרצוח חמישה אזרחים נוספים כשהם גורמים להם חבלות חמורות ופציעות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום והמשיכו במנוסתם במשך שלושה ימים, עד שנלכדו לאחר מצוד נרחב של כוחות הביטחון. 

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי עם הגשת כתב האישום נגד המחבלים והטיח במחבלים כי מגיע להם עונש מוות: "מדובר בכפויי טובה, רוצחים נאלחים שצריכים להישלח לחבל התלייה, אכלו מהלחם של היהודים ורצחו אותם. סמרטוטים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן