ברוך דיין האמת: הרבנית רחל זייני נפטרה בגיל 100

הרבנית רחל זייני הלכה הערב לעולמה בירושלים בשיבה טובה. הרבנית זצ"ל אשתו של הרב מאיר זייני זצ"ל, אמם של הרבנים אליהו רחמים ויוסף זייני וסבתא של תת-אלוף דוד זייני ושפרה זייני. הלוויה תתקיים ב-23:30 בגבעת שאול

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 22:24 ט בסיון התשפב

ברוך דיין האמת: הרבנית רחל זייני נפטרה בגיל 100
הרבנית רחל והרב מאיר זייני זצ"ל, צילום: באדיבות המשפחה

הרבנית רחל זייני הלכה הערב (ד') לעולמה בירושלים בגיל 100. הרבנית, הייתה אשתו של הרב מאיר זייני זצ"ל, אמם של הרבנים אליהו רחמים ויוסף זייני וסבתו של תת-אלוף דוד זייני. לווייתה תתקיים הערב ב-23:30 בגבעת שאול.

זייני נולדה בהונגריה למשפחה מסורתית, במלחמת העולם השנייה נשלחה יחד עם בני הקהילה למחנה ההשמדה אושוויץ שם שרדה את התלאות האיומות. בין משחררי המחנה נמנה קצין יהודי צעיר בצבא צרפת בשם מאיר זייני, השניים נשאו וטיפלו בילדים יהודים יתומי המלחמה בבלגיה.

לאחר מכן עברו לאלג'יריה שם שימש הרב מאיר זייני ברבנות עד לטרנספר בשנת 1962 משם הגיעו יחד לצרפת. בפריז של אותם הימים שררה שממה רוחנית ומאיר זייני, בנם של שושלת רבנית מפוארת נטל על עצמו את ההנהגה הרוחנית של יהדות צרפת, יחד עם הרבנית הקימו בפריז קהילה יהודית לתפארת.

בנה הרב אליהו רחמים זייני שליט"א, ראש ישיבת אור וישועה בחיפה סיפר על מסירות נפשם האדירה של הרב והרבנית. "בערב ראש השנה אבא ואמא הבינו כי אין מקום בו יוכלו היהודים להתפלל בימים הנוראים, אבא ואמא שכרו את הקרקס העירוני ובמו ידיהם יחד עם הילדים ניקו את המתחם מסירחון בעלי החיים".

"לתפילות ראש השנה בקרקס הגיעו 4,000 מתפללים", המשיך הרב אליהו זייני. "כמובן שמיד לאחר החג הקרקס חזר לפעילות ובערב יום כיפור שוב עמלו אבא ואמא על ניקיון המקום, ביום הכיפורים הגיעו לתפילות כבר 10,000 מתפללים".

הרבנית הייתה יד ימינו של בעלה ויחד שיקמו את יהדות צרפת שלאחר המלחמה. הרבנית זייני לא הצליחה להכיל את העובדה כי לאחר המלחמה הסתובבו בצרפת נערות יהודיות רבות ללא אב ואם והקימה עבורם מוסד שהפך לביתן והרבנית ליוותה באופן אישי את הבנות עד לחתונתן.