נתפס הערבי שעשה את צרכיו על גג מסגד אל אקצא | צפו

לאחר שתועד מטיל את מימיו על הגג: משטרת ישראל עצרה בן 22 מעין ראפה בחשד שהפר את הסדר, יידה אבנים ועשה את צרכיו בשבוע שעבר, יום ירושלים, על גג המסגד בהר הבית | "מצפים מכל איש דת ומנהיג ציבור שהמקום חשוב לו לגנותם, להוקיעם ולפעול להרחקתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 12:45 ט בסיון התשפב

נתפס הערבי שעשה את צרכיו על גג מסגד אל אקצא | צפו
צילום: צילומסך

לפני כשבוע התקיים יום ירושלים שעב רבשלום למרות ההתפרעויות באיזור הר הבית. כזכור, בשעות הבוקר לקראת תחילת הביקורים בהר הבית, החלו רעולי פנים להפר את הסדר מתוך המסגד, יידו אבנים וחפצים וירו זיקוקין. במהלך אותן הפרות סדר אלימות, זוהה חשוד המטיל את מימיו על גג המסגד ומבזה את קדושת המקום, ונעשו מאמצים לאתרו ולעצור אותו.

צפו בתיעוד המעשה והמעצר:

החשוד, בן 22, נעצר הבוקר (ד') בביתו שבעין ראפה על ידי בלשי תחנת הראל במחוז ירושלים, והוא הועבר לחקירה בחשד לידוי אבנים לעבר השוטרים בהר הבית, וביזוי קדושת המקום.

מהמשטרה נמסר: "לצערנו בתקופה האחרונה היינו עדים פעם אחר פעם לחילול המסגד בהר הבית במגוון תצורות ע״י פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שפגעו קודם כל בקדושת המקום ובציבור המתפללים בו. החל במשחקי כדור בתוך המסגד עם נעליים, גרימת נזק לפנים המסגד באמצעות אבנים וחפצים, ירי זיקוקין וידיי בקבוקי תבערה שנפלו גם על שטיחים ובתוך המסגד וכמעט וגרמו לשריפה במקום, עשיית צרכים על גג המסגד ועוד.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הנחה להמשיך במאמצים מודיעיניים וחקירתיים למעצרים נוספים ומיצוי הדין עם מפרי סדר שכבר נעצרו. המשטרה תמשיך לפעול בנחישות למיצוי הדין עם אותם עבריינים, מפרי סדר ופורעי חוק, ומצפה מכל איש דת ומנהיג ציבור שהמקום חשוב לו לגנותם, להוקיעם ולפעול להרחקתם של עבריינים שביניהם לבין תפילות והשמירה על קדושת המסגד - אין כל קשר".