סער מאיים: "רע"מ לא התנהגה כמפלגה בקואליציה והיא תשלם על זה"

יו"ר תקווה חדשה התייחס באוסף ראיונות לנפילה של חוק הארכת תקנות יו"ש ותקף את חברי האופוזיציה, "על גבול הטירוף", וגם את חלק ממפלגות הקואליציה: "לא עיוור לאפשרות שהשותפות עם רע"מ מיצתה את עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 21:34 ח בסיון התשפב

סער מאיים: "רע"מ לא התנהגה כמפלגה בקואליציה והיא תשלם על זה"
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ימים לא קלים עוברים על הקואליציה בישראל, שנאלצת להתמודד מפעם לפעם עם איומי פרישות והחרמות של האופוזיציה. החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ביהודה ושומרון נפל אתמול (ב') במליאה, לאחר שלא הצליחו לגייס תמיכה עבורו. מיד אחרי ההצבעה של חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ התפתח עימות פיזי בינו לבין אביר קארה מימינה.

שר המשפטים גדעון סער התייחס הערב (ג') למציאות הפוליטית במספר ראיונות שהעניק לערוצי החדשות, ולחדשות 12 אמר, "אותן מפלגות שפרקו כל עול והפרו את המשמעת הקואליציונית, הן מבינות שהן מפרקות למעשה את הממשלה". בהמשך פירט את האפשרויות הקיימות, "או שהן תשלמנה את המלאכה או שנוכל לחזור למסלול". 

על החלטת האופוזיציה אמר כי מדובר בחוסר אחריות לאומית, "על גבול הטירוף מה שעשתה אתמול האופוזיציה בכנסת, ומי שחושב שהציבור הוא טיפש ולא רואה את זה שמחפיפים את האינטרסים הלאומים לאינטרסים אישיים - הוא טועה". "אני לא עיוור לאפשרות שהשותפות עם רע"מ מיצתה את עצמה", אמר אך יחד עם זאת הוסיף כי הוא לא רואה סיבה "לתת פרס לאופוזיציה על פעולתה אתמול". 

חברי הכנסת מאזן גנאים מרע"ם וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הצביעו נגד הארכת התקנות, ועל כך אמר סער כי יש צורך באכיפה מיידית וללא פשרות את המשמעת הקואליציונית. "מבחינתי כרגע רע"מ לא התנהלה כמפלגה בקואליציה, והיא תשלם על זה מחירים. הדבר הזה לא מקובל. מרצ לא אכפה משמעת קואליציונית ולא בפעם הראשונה ורע"מ בכלל השתוללה. הם חד משמעית ישלמו מחירים. אחרת הם מנסרים את הענף של קיום הממשלה".

סער ממשיך בהנשמה מלאכותית לממשלה מסוכנת

מפלגת הליכוד לא נותרה אדישה לדברים של חברה לשעבר, וכך נמסר בתגובה: "אזרחי ישראל ציפו לשמוע את גדעון סער עומד מאחורי דבריו שממשלה שלא יכולה להעביר חוקים ציוניים לא יכולה להמשיך. במקום זאת הוא ממשיך בהנשמה מלאכותית לממשלה מסוכנת שנשלטת על ידי האחים המוסלמים ומשלמת מיליארדים למנסור עבאס, טיבי וזועבי". 

(ההצבעה במליאה, אתמול) 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן