102 שגרירים ישראלים נגד לפיד: "המבחן הוא בתוצאה"

בכירי שגרירי ישראל מתייצבים לצד עובדי משרד החוץ במאבק על תנאיהם ודורשים מהשר לפעול בהקדם: "אנו נותנים גיבוי מלא לוועד העובדים ומיפים את כוחו לפעול בשמנו, גם אם הדברים יבואו לכדי שביתה מלאה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/06/22 14:11 ח בסיון התשפב

102 שגרירים ישראלים נגד לפיד: "המבחן הוא בתוצאה"
לפיד, חזית נוספת נגדו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחודשים האחרונים מנהלים עובדי משרד החוץ מאבק נגד הנהלת המשרד והשר יאיר לפיד ונגד משרד האוצר. הם מוחים בין היתר על אי מתן האפשרות לדיפלומטים לטוס לפגוש את ילדיהם שנשארו בארץ, צמצום בקורסים ללימוד שפות, מס גבוה על המשכורות ועוד. היום (ג') המאבק מקבל חיזוק משמעותי בדמות 102 שגרירים ישראלים מכל העולם שתומכים בדרישותיהם.

"אנו, ראשי נציגויות ישראל בעולם, פונים אליך בבקשה לעשות מאמץ נוסף כדי להביא סופסוף את סכסוך העבודה במשרד החוץ לידי סיום. אנו מודעים לכך כי זמנו של השר מוגבל בימים אלה של משברים פוליטיים באים והולכים. יחד עם זאת, כנציגיה הבכירים של המדינה בחו"ל, מוטלת עלינו
החובה להביא לתשומת לבך, כי ככל שנמשך הסכסוך ללא פתרון עבודת הנציגויות של ישראל בחו"ל נפגעת בצורה קשה", אמרו השגרירים במכתב הרשמי שנשלח לשר החוץ.

"אנו מכירים לך טובה על המאמץ שנעשה מצדך עד כה, אך המבחן הוא בתוצאה", הבהירו השגרירים, "ללא הפסקת הפגיעה הקשה בזכויות השליחים בחו"ל, ללא תיקון מתח הדרגות והפסקת האפליה לרעה של שליחי משרד החוץ לעומת שליחי משרדים אחרים (...) ללא שיפור בתנאי ההעסקה של הקב"טים ועובדי המטה – ימשיכו עובדי המשרד להיפגע כלכלית ואישית ולחוש מתוסכלים וממורמרים, והנזק ליכולתו של משרד החוץ למלא את ייעודו יהיה רב".

"אנו מחויבים לשליחותנו הלאומית. ברם, לא אחת אנו חשים, כי מחויבות זו עומדת לנו לרועץ עת פקידי
האוצר מתייחסים אלינו ואל עבודתנו כאל מובן מאליו. אנו מבקשים להמשיך בשגרת עבודתנו החשובה
בחו"ל באותה מחויבות מקצועית בה עשינו זאת עד היום", הוסיפו השגרירים והדגישו כי, "יחד עם זאת, אנו נותנים גיבוי מלא לוועד העובדים ומיפים את כוחו לפעול בשמנו, גם אם הדברים יבואו לכדי שביתה מלאה".

"אנו זוכרים היטב הדברים שאמרת עם כניסתך לתפקיד, ושעליהם הנך חוזר השכם והערב, בדבר
חשיבות משרד החוץ והצורך לשקמו אחרי שנים של הזנחה, האמון המלא שהנך רוחש לעובדים
וההבנה לצורך בהפסקת תנאי העבודה הפוגעניים" המשיכו השגרירים.  "מתחילת העיצומים שמחנו לראות, כי גם הציבור הרחב מזדהה לחלוטין עם דברים אלה. מוטלת על כולנו החובה, לפיכך, לפעול להפסקת הפגיעה המתמשכת במשרד החוץ ובעובדיו, המשליכה לרעה על מעמדה של ישראל בעולם ופוגעת בביטחון הלאומי".

לסיום אמרו השגרירים: "אנו חוזרים ומפצירים בך לכנס לאלתר את כל הגורמים הרלוונטיים, בדגש על שר האוצר ופקידיו, ולקיים משא ומתן אינטנסיבי, יחד עם נציגי העובדים, כדי להביא את המשבר המתמשך הזה לכדי סיום".