בהיעדר רוב: בנט מנסה להכניס את כהנא חזרה כשר הדתות

בנט החליט לנצל אל הלילה הארוך המליאה על מנת להעלות להצבעה את מינויו של מתן כהנא בחזרה לשר הדתות, זאת למרות שכבר לפני שבועיים העביר לו את כל סמכויות השר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/06/22 21:43 ז בסיון התשפב

בהיעדר רוב: בנט מנסה להכניס את כהנא חזרה כשר הדתות
נפתלי בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

לפני כחודש שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו והוא חזר לכהן כחבר כנסת על חשבונו של יום טוב כלפון, מאז כל הסמכויות של שר הדתות הועברו לשר בפועל, ראש הממשלה נפתלי בנט וכהנא מונה לסגן שר. לפני כשבועיים חתם ראש הממשלה על מסמך שמעניק לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו.

הערב (ב') במסגרת הלילה הארוך במליאה על רקע ההצבעה על החלת תקנות החוק הישראלי ביו"ש החליט בנט להעלות להצבעה גם את מינוי המחודש של כהנא לשר.כרגע לא נראה שיש רוב להעברת החוק על יו"ש מה שיכול להעיד על כך שסביר כי המינוי של כהנא ייפול גם הוא.

צילום: דוברות הכנסת

לא ברור למה העניין דחוף שכן כהנא כרגע מחזיק בכל סמכויות השר: במסמך שהגיע לידי כיפה ועליו חתום ראש הממשלה נפתלי בנט נכתב: "לפי חוק-יסוד: הממשלה בתוקף סמכותי לחוק-יסוד: הממשלה, אני אוצל בזה לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, את סמכותי בעניינים האלה:

  1. הרכבת מועצות דתיות וחידוש הרכבן.
  2. מינוי ממונים למועצות דתיות 
  3. מינוי ועדה ממונה ומינוי יושב ראש לוועדה ממונה.
  4. הסמכויות הנתונות לי לפי תקנות שירותי הדת היהודיים, בחירות רבני עיר.
  5. קביעת מבחני תמיכה במוסדות ציבור, 
  6. מינוי מנהל למועצת בתי העלמין על פי תקנות מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן