ניצלה גברים: הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד אישה שהתחזתה לרופאה

אישה שהציגה את עצמה בתור רופאה, הונתה וקיבלה במרמה מגברים עשרות אלפי שקלים תוך מצגי שווא שונים, וניסתה להוציא תיעוד רשמי מזויף מהמדינה ללא הצלחה. המשטרה עצרה את החשודה והוגשה נגדה היום הצהרת תובע לקראת כתב אישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/22 14:39 ז בסיון התשפב

ניצלה גברים: הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד אישה שהתחזתה לרופאה
החשודה, צילום: דוברות המשטרה

בתאריך 19.04.2022 התקבלה במשטרת ישראל תלונה מקוונת אודות התחזות, הונאה, מרמה וגניבה כנגד אישה בת 58 תושבת אזור ירושלים. על פי התלונה שהתקבלה במשטרה, המתלונן והחשודה היו בקשר זוגי, במהלכו התחזתה בפניו לאדם אחר ולרופאה במקצועה, ונטלה ממנו כספים במרמה והונאה. 

בעקבות התלונה נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה בימ"ר מחוז ירושלים. מהחקירה עלה כי במהלך הקשר, קיבלה החשודה מהמתלונן במרמה והונאה כספים שלא כדין, בשווי של כמאה אלף שקלים. כך למשל, הבטיחה החשודה לעזור למתלונן בקבלת דרכון בריטי, שיקרה בפניו כי היא בהיריון ממנו והציגה מצג שווא ביחס למגוון נושאים ששימשו אותה לביצוע ההונאה. 

הציגה בפניו מצג שווא כי היא חולה במחלה קשה

מהחקירה עלה כי על פי החשד, החשודה הונתה וניסתה להונות גברים נוספים. במהלך החקירה חוקרי ההונאה של ימ"ר ירושלים איתרו קורבן נוסף, ממנו לקחה החשודה כספים במרמה, בהיקף של עשרות אלפי שקלים. הקורבן שלא ידע ממעשה ההונאה והעוקץ, זומן לגביית עדות במשרדי ימ"ר ירושלים. על פי החשד, החשודה יצרה עמו קשר והוא העביר לה 50,000 שקלים, זאת לאחר שהציגה בפניו מצג שווא כי היא חולה במחלה קשה ונדרשת לעבור הליך רפואי יקר בחו"ל להצלת חייה. 

בנוסף עלה בחקירה כי בשנה שעברה, מספר חודשים לאחר שחרורה ממאסר קודם שאותו ריצתה, ניסתה החשודה להשיג תיעוד רשמי של מדינת ישראל במרמה ע"י הצגת דרכון זר מזויף ובזהות בדויה של אדם אחר- אך ללא הצלחה.

בתאריך 24.05.22 החשודה נעצרה על ידי בלשי ימ"ר ירושלים. בחיפוש משטרתי שבוצע בדירה אותה שכרה, נתפסו עשרות אלפי שקלים שעל פי החשד הושגו במרמה והונאה.

במהלך החקירה חוקרי ההונאה בימ"ר ירושלים ביצעו מגוון פעולות חקירה, גבו עדויות ופעלו לאיסוף ממצאים וראיות. מעצרה הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בירושלים. עם סיום החקירה וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשודה על ידי המשטרה, היום הוגשה נגדה הצהרת תובע של הפרקליטות, בדבר הכוונה להגיש נגדה בימים הקרובים כתב אישום. כמו כן, מעצרה הוארך בארבעה ימים נוספים, זאת עד ליום 09.06.2022.