דיווח אמריקאי: נדחה ביקורו של ביידן בישראל

גורמים רשמיים מסרו לכלי תקשורת האמריקאים כי נסיעתו של הנשיא ביידן לישראל וסעודיה נדחתה לחודש יולי, אז מתוכנן מסע נרחב בכל המזרח התיכון. בין הגורמים המוערכים לדחייה: סבירות גבוהה שאבו מאזן יחבל בהישגי הביקור

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/06/22 21:28 ו בסיון התשפב

דיווח אמריקאי: נדחה ביקורו של ביידן בישראל
בנט וביידן , הפגישה שלהם נדחית, צילום: Avi Ohayon/GPO

מספר שבועות אחרי שהנשיא האמריקאי ג'ו ביידן נענה להזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט והודיע כי בכוונתו לבקר בישראל במהלך חודש יוני, היום דווח ב-NBC News כי ביקוריו המתוכננים של ביידן בישראל ובערב הסעודית נדחו לחודש יולי. לפי אותם מקורות, בבית הלבן מתכננים סיור נרחב יותר בכל המזרח התיכון במהלך יולי. 

לפי ההערכות, המחלוקות במפלגה הדמוקרטית, מפלגתו של ביידן סביב הנסיעה לסעודיה היא שהובילה לדחיית הביקור. ההערכה נוספת גורסת כי אבו מאזן עלול לחבל בתוצאות של ביקור מוצלח בישראל. גורמים רשמיים בארצות הברית הדגישו כי התאריכים נותרו גמישים ועשויים להשתנות שוב מסיבות שונות. 

הבית הלבן סירב להגיב על מסלול הביקור, ובשגרירויות ישראל וסעודיה בוושינגטון לא הגיבו לפניות כלי התקשורת שנעשו בנושא ביום שישי.

כזכור, לקראת הביקור המתוכנן, בבית הלבן העבירו מסרים לפיהם על ישראל להימנע מאישור בנייה של יחידות דיור בהתנחלויות.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן