בנט באיגרת ל"רוב הדומם": "מכונת הרעל של בן גביר וסמוטריץ' מפעילה אלימות"

ראש הממשלה פנה לאזרחים באיגרת ארוכה בת עשרות עמודים ובה פירט את הישגי הממשלה ואת הרקע להקמתה. בדבריו שילב קריאה לפעולה, לא חסך ביקורת מהאופוזיציה ואף הציג סרטון המתאר את "ההסתה איתה מתמודדים חברי הממשלה מאז הקמתה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/06/22 07:52 ד בסיון התשפב

בנט באיגרת ל"רוב הדומם": "מכונת הרעל של בן גביר וסמוטריץ' מפעילה אלימות"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שנה חלפה מאז הקים יו"ר ימינה נפתלי בנט את ממשלת ישראל ה-36, שמתמודדת כמעט באופן יומיומי עם אתגרים פוליטיים להמשך הישרדותה. באיגרת מיוחדת לאזרחי המדינה שפורסמה הבוקר (ו') ברשתות החברתיות, סמוך לערב חג השבועות, פנה ראש הממשלה בנט אל "הרוב הדומם" בקריאה לפעולה. 

"לפני כשנה מדינת ישראל הגיעה לאחד מרגעי השפל הקשים שידעה", כתב, "כאוס, סחרור בחירות אינסופי, שיתוק ממשלתי, הערים לוד ועכו בוערות אל מול ממשלה נבוכה ומסוכסכת, סגידה לאיש אחד ושעבוד האנרגיה של המדינה לצרכיו המשפטיים, חולשה נוראה מול אויב רצחני שיורה טילים על ירושלים.

"קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי"

עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית שהייתה מפרקת את המדינה, ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד. לחבור לאנשים עם דעות שונות מאד משלי על מנת להציל את המדינה. ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל". 

נתניהו.

נתניהו, "שעבוד המדינה לטובת איש אחד" צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עוד מתאר ראש הממשלה כיצד הקואליציה בראשותו פעלה על מנת "להחזיר את ישראל לתפקוד ולצמיחה". לדבריו, כמעט שנה לאחר מכן, אזרחי המדינה עומדים בפני צומת דרכים. "להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצרכי איש אחד". 

בנט מוסיף, "על המגרש כרגע פועל רק צד אחד - מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו". את סיום דבריו חתם ראש הממשלה במילים, "אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול. איגרת זו היא הקריאה לפעולה". 

(סרטון שפרסמה לשכת ראש הממשלה המתאר את "ההסתה איתה מתמודדים חברי הממשלה מאז הקמתה") 

באיגרת לציבור, שכללה מעל עשרים עמודים מפורטים של פעילות הממשלה והרקע להקמתה, מזכיר יו"ר ימינה סיפור שלדבריו טרם סופר. "מיד עם כניסתי לתפקיד התקשרתי לשר התרבות והספורט, חילי
טרופר ואמרתי לו שבטקס המשואות ביום העצמאות אני מבקש לחזור למסורת הקבועה, שהייתה כאן בשנים עברו. אינני רוצה לנאום. אינני רוצה שיקרינו סרט תעמולה אישי שלי ושל רעייתי. אינני רוצה שהקהל יתבקש לעמוד עם כניסתי ועם כניסת רעייתי. טקס המשואות תמיד היה שייך לעם, שהכנסת מייצגת אותו, וכך היה השנה. אתם זוכרים את המריבה של נתניהו עם יו"ר הכנסת דאז יולי אדלשטיין
על האם ינאם או לא? זוכרים איך כולנו היינו נבוכים שכך מקלקלים לנו את הרגע הישראלי הקדוש הזה? הסיפור הזה נגמר. חזרנו לממלכתיות". 

בנט עם משפחתו בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות האחרון

בנט עם משפחתו בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות האחרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90