פרסום ראשון בניגוד להתחייבות של ליברמן: ישראל ביתנו תצביע נגד עונש מוות למחבלים

שר האוצר אמר כי יתמוך בהצעת החוק עונש מוות למחבלים של איתמר בן גביר, אולם עתה נודע לחדשות כיפה כי מפלגת ישראל ביתנו צפויה דווקא להתנגד, "כל ניסיון להעביר נוסח גורף הוא לא חקיקה אלא ספין תקשורתי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/06/22 17:18 ב בסיון התשפב

בניגוד להתחייבות של ליברמן: ישראל ביתנו תצביע נגד עונש מוות למחבלים
ליברמן , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביום שני האחרון התייחס יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה השבועית כי מפלגתו תתמוך בחוק עונש מוות למחבלים של חבר הכנסת איתמר בן גביר מהציונות הדתית. היום (ד') נודע לכיפה כי בניגוד להבטחה, ישראל ביתנו צפויה להתנגד לחוק. 

"אין ספק שנתמוך", כך אמר ליברמן במענה לשאלת כיפה, "מי שטרפד את הצעת החוק שלנו בנושא היה נתניהו בכבודו ובעצמו למרות שחתם איתנו על הסכם קואליציוני. אי אפשר להשתמש בחוק עונש מוות באופן גורף. בעבר דיברנו על להשתמש בו במקרים קיצוניים. מקווה שנדע שלא להפוך את זה לספין אלא לחוק אמיתי שבמידת הצורך במקרים קיצוניים נוכל להשתמש בו".

"אנחנו תומכים בחוק עונש מוות למחבלים באופן עקרוני, נצביע בעד הצעת חוק ולא בעד ספין", כך נמסר מטעם המפלגה, "החוק חייב לעלות בנוסח ישראל ביתנו כפי שבא ליד ביטוי בהסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד ב2016. הנוסח הנ"ל עבר אישור של היועץ המשפטי לממשלה דאז וזאת החקיקה האמיתית שניתן להעביר בכנסת ישראל. כל ניסיון להעביר נוסח גורף הוא לא חקיקה אלא ספין תקשורתי ולא נועד להתמודדות עם הטרור אלא לייצר כותרות".