צפו ליברמן: "נתמוך בחוק עונש מוות למחבלים של בן גביר"

במענה לשאלת חדשות כיפה בפתח ישיבת ישראל ביתנו, אמר שר האוצר כי סיעתו תתמוך בחוק אותו מביא יו"ר עוצמה יהודית להצבעה: "אין ספק שנתמוך. מי שטרפד את הצעת החוק שלנו בנושא היה נתניהו" | בן גביר: "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 14:36 כט באייר התשפב

ליברמן: "נתמוך בחוק עונש מוות למחבלים של בן גביר"
ליברמן בישיבת הסיעה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת סיעת ישראל ביתנו התקיימה היום כבכול יום שני בחדר הסיעה בכנסת. שר האוצר ויו"ר הסיעה, אביגדור ליברמן, נשא דברים לתקשורת בפתח חלקה הסגור של הישיבה. ליברמן התייחס לצעדת הדגלים ולתקציבים אותם יקצץ בהמשך מהמגזר החרדי. ב"מענה לשאלת חדשות כיפה" אמר ליברמן כי סיעתו תתמוך בהצעת החוק של חבר הכנסת איתמר בן גביר.

ליברמן פתח ואמר: "ממשלת ישראל קיבלה החלטה נכונה לקיים את מצעד הדגלים כפי שהיה וגם העברנו מסר לחמאס, נתניהו גם שינה שנה שעברה את המסלול, גם נכנע וגם חטפנו טילים".

"לגביי הסיפור החרדי", אמר ליברמן, "נלך על המינימליסטי, קודם כל לימודי ליבה, מצד אחד המדינה ממנת השלמת בגרויות, מצד שני ממנים מוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה. רוצים בלי לימודי ליבה אז תממנו את זה לבד". שר האוצר הסביר: "זה לא לימודי קודש. זה לימודי בטלה. רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים. יושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה. באים בבוקר אוכלים סנדויץ שותים קפה. מדברים פוליטיקה אוכלים צהריים והולכים הביתה".

"נתמוך בהצעת החוק של בן גביר"

כיצד תצביעו בהצעת חוק עונש מוות למחבלים של איתמר בן גביר?

"אין ספק שנתמוך. מי שטרפד את הצעת החוק שלנו בנושא היה נתניהו בכבודו ובעצמו למרות שחתם איתנו על הסכם קואליציוני. אי אפשר להתשמש בחוק עונש מוות באופן גורף. בעבר דיברנו על להשתמש בו במקרים קיצוניים. מקווה שנדע שלא להפוך את זה לספין אלא לחוק אמיתי שבמידת הצורך במקרים קיצוניים נוכל להשתמש בו".

בן גביר: "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה"

חבר הכנסת איתמר בן גביר מקדם את הצעת החוק שיזם עם חברת הכנסת מאי גולן, להטיל עונש מוות למחבלים. הצעת החוק נדחתה בוועדת שרים לענייני חקיקה בממשלה ותעלה השבוע ביום רביעי להצבעה בכנסת. בן גביר הודיע כי יעלה את החוק להצבעה במליאת הכנסת למרות החלטת ועדת שרים לחקיקה לדחות את הדיון בהצעת החוק בשישה חודשים מאחר ולטענתו "מדובר בצו המוסר, ההיגיון והשעה".

על פי הצעת החוק מחבל שרצח אזרח ישראלי דינו גזר דין מוות. כלומר, מוות באמצעות כיסא חשמלי וכך כל אדם שגורם למותו של אזרח ישראלי ממניע גזעני, תוך רצון לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו - דינו עונש מוות. בנוסף, החוק מבקש לקבוע כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מחבל שקיבל עונש מוות, במטרה למנוע אפשרות לכלול מחבלים שנידונו למוות בעסקת שחרורי מחבלים.

בן גביר אמר היום כי "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה. אין שום סיבה בעולם שחלאות אדם שרוצחים משפחות וגודעים חיים יראו אור יום, או ישוחררו בעסקת שחרור מחבלים. העונש הזה, לא רק שיפחית את המוטיבציה לבצע פיגועים, אלא גם ימנע חלומות על עסקאות חטיפה. בפרט נוכח מדיניות הכל כלול בבית הסוהר בישראל, ראוי לחוקק עונש כזה שיקל על האפשרות לבצעו בבית דין צבאי. מול גל הטרור ברחובותינו ומול האויבים שלנו במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, אין דרך אחרת להתמודד בנושא זה - מה שטוב לארצות הברית טוב גם לנו".