החרם על הנפט הרוסי מחריף ומחיר הדלק מזנק

האיחוד האירופי הודיע על חרם על הנפט הרוסי בהיקף של 90 אחוז עד לסוף השנה בניסיון לבלום את פוטין, בעולם ובישראל מחיר הדלק מזנק והלילה תורגש עליה נוספת שתפגע לאזרחים בכיס

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 07:57 א בסיון התשפב

החרם על הנפט הרוסי מחריף ומחיר הדלק מזנק
מחירי הדלק ממשיכים לעלות, צילום: Jamal Awad/Flash90

המלחמה באוקראינה משפיעה על שוק האנרגיה העולמי בצורה קשה. בזמן שמחירי הדלק ממשיכים לזנק מסביב לעולם, הלילה הודיעו שרי החוץ של האיחוד האירופי כי עד סוף השנה יוחרמו כ-90 אחוזים מהיקף הנפט הרוסי שנמכר בימים אלה, זאת במטרה לפגוע בפוטין.

מחיר הדלק מזנק

באיחוד האירופי מסבירים הבוקר כי האיסור "יקצץ למעשה כ-90% מיבוא הנפט מרוסיה לאיחוד האירופי עד לסוף השנה". בכירים באיחוד האירופי מברכים על ההחלטה וטוענים כי מדובר בהישג יוצא דופן. בינתיים בישראל מחירי הדלק שוב מזנקים היום בלילה בין שלישי לרביעי עם תחילת חודש יוני, יעודכנו מחירי הדלק, ויעלו ב-9.35 אחוזים וב-66 אגורות וליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה 7.72 שקלים לליטר.

תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר - ללא שינוי מעדכון קודם. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת - ללא מע"מ יעלה 6.60 שקלים לליטר - עלייה של 56 אגורות מהעדכון הקודם. תוספת בעד שירות מלא באילת תעמוד על 18 אגורות, ללא שינוי מעדכון קודם.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה הבוקר על גל עליית המחירים בראיון לגלי צה"ל, "אי אפשר להתעלם מהמצב הגלובלי, בהקשר של הקורונה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כאן, בישראל, אנחנו נוהגים באחריות מקסימלית כדי להוריד את המחירים. זה לא יקרה ביום אחד".