האלימות נגד צוותי רפואה נמשכת: תקיפה בבית החולים "העמק" בעפולה

גל האלימות נגד רופאים וצוותי רפואה נמשך, כאשר עובדת ביחידת ה-MRI בבית החולים הצפוני הותקפה ונזקקה לטיפול רפואי. התוקפת נעצרה על ידי המשטרה. רק אתמול אושר תקצוב הצבת שוטרים בבתי החולים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/22 17:07 כט באייר התשפב

האלימות נגד צוותי רפואה נמשכת: תקיפה בבית החולים "העמק" בעפולה
בית החולים העמק בעפולה, עוד תקיפה של עובדת, צילום: Flash90

רק אתמול אישרו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ את תקצוב הצבת השוטרים בחדרי המיון ברחבי הארץ, וכבר היום עובדת ביחידת ה-MRI של המרכז הרפואי העמק בעפולה הותקפה על ידי מטופלת ונזקקה לטיפול רפואי.

החשודה בתקיפה בת 21, הגיע לבית החולים בעיר בעמק יזרעאל החלה להשתולל ולתקוף את הצוות הרפואי, אנשי הביטחון של המרכז הרפואי העמק הוזעקו ועיכבו אותה עד להגעת השוטרים שהגיעו למקום ועצרו את החשודה בחשד לתקיפת עובד ציבור. העובדת שהותקפה נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה.

ברקע גל תקיפות צוותי הרפואה, אושר אתמול (א') תקצוב עמדות השוטרים, שיוצבו בבתי החולים הכלליים, במטרה לתת מענה מידיי לצוותים הרפואיים בשטח, כאשר הפריסה תושלם עד הרבעון הראשון של שנת 2023. העלות הכוללת של המהלך עומדת על 19 מיליון שקלים.

"האלימות במערכת הרפואית היא בעיה שאי אפשר להשלים עם קיומה", אמר שר האוצר ליברמן: "אנחנו צריכים למגר אותה מהיסוד, אך האירועים האחרונים הוכיחו לנו שלא נוכל לאפשר לצוותי הרפואה לעבוד ללא הגנה. לצורך כך אישרנו תקצוב של הוספת שוטרים בחדרי מיון השונים, על מנת שצוותי הרפואה יוכלו להמשיך ולהציל חיים בבטחה".