קצין סרוג נוסף מונה למפקד אוגדה

תת אלוף דדו בר כליפא מונה למפקד אוגדה 36, ויחליף את תא"ל דן נוימן. בנאום הכניסה שלו אמר המאו"ג הטרי: "נגיע לכל מקום שיאיים עלינו - לג'נין ולסג'עייה, לצור צידון או נבטיה, נרדוף את אויבנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/22 10:52 כט באייר התשפב

קצין סרוג נוסף מונה למפקד אוגדה
בר כליפא ונוימן, ברעם משקיף מהצד, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא נכנס אמש (א') לתפקיד מפקד עוצבת "געש" - אוגדה 36, במקומו של תת-אלוף דן נוימן, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך במוזיאון "יד לשריון" בלטרון, בנוכחות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

בר כליפא מצטרף לשורת קצינים סרוגים בדרגת תת אלוף: מפקד אוגדת איו"ש אבי בלוט, מפקדת אוגדה 98 עופר וינטר, מפקד אוגדה 146 קובי הלר, מפקד מל"י דוד זיני, מפקד עוצבת הגליל שי קלפר ועוד. 

מימין: בר כליפא, ברעם ונוימן

מימין: בר כליפא, ברעם ונוימן צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף דדו בר-כליפא ימונה למפקד "עוצבת געש". כליפא הוא קצין בצה"ל בדרגת תת-אלוף, המשמש מפקד עוצבת סיני. קודם לכן שימש מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, נספח צה"ל במארינס, מפקד בא"ח גבעתי ומפקד גדוד שקד. כליפא נולד וגדל בקריית אונו. למד בפנימייה הצבאית לפיקוד-אור עציון ובמכינה קדם-צבאית "חוסן" בפדואל. בר כליפא מתגורר בכפר פינס, נשוי לקרין ואב לחמישה. 

"אסור שהשקט היחסי בגבולות יוליך אותנו שולל"

מפקד עוצבת "געש" הנכנס, תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא הודה לקודמו בתפקיד והתייחס ליום ירושלים: "היום לפני 55 שנים שוחררה ירושלים ואוחדה כבירת ישראל הנצחית, ביום הזה לחמה אוגדה 36 בגבורה תחת פיקודו של פלד בעמק דותן, כבשה את ג'נין והכריעה את הצבא הירדני, כשהיא לעיתים בנחיתות מספרית ואיכותית. מה שהביא את הניצחון היו הנחישות ורוח הלחימה של המפקדים והלוחמים, האמונה בצדקת הדרך, היוזמה והרחבת המשימה והנכונות לשלם את המחירים. כך היה עם רפול ברמת הגולן ביום כיפור וכך עם קהלני במלחמת לבנון, בנבטיה בצור ובצידון. אני מקבל עלי בעוז ובענווה, את הזכות והחובה, לפקד על 'געש', אוגדת ההכרעה. אנשי המעולים, נגיע לכל מקום שיאיים עלינו, לג'נין ולסג'עיה, לצור צידון או נבטיה, נרדוף את אויבנו, נבצע כל משימה ואף ניזום יותר משנדרשנו, נחושים ומאמינים בצדקת דרכינו, נכונים לשלם את המחירים, המשימה מעל כולנו, הננו". 

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם בירך את מפקד האוגדה היוצא: "נוימן הוא לא רק לוחם ומפקד עשוי ללא חת. הוא גם איש אשכולות, תרבות ומילים. הוא בעיניי תמצית ההיתוך שבין חיילות וציונות", אמר ברעם והתייחס לבר כליפא, מפקד האוגדה הנכנס: "אנו בוטחים בך, דדו, בסגולותיך האישיות, בניסיון הרב שצברת ובכישורי ההנהגה הפיקודית שלך - שהוכחת בסדרת תפקידי השדה המורכבים שביצעת בשנים האחרונות. ללוחמי ומפקדי האוגדה, אני רוצה להזכיר שהשקט היחסי בגבולות, כפי שנראה לעיתים למתבונן מן החוץ, אסור שיוליך אותנו שולל. על אף שאויבינו סובלים מקשיים כלכליים ועדתיים מורכבים, כוונותיהם לא השתנו".